Hop til indhold

høj pris på IHC installation

Recommended Posts

HejJeg er blevet meget overrasket over den pris jeg har fået på min IHC installation til et nyt hus på 184m2. Det første tilbud lyder på 324.000,- inkl. moms. Er det ikke helt urealistisk for nedenstående installation? Hvad har i andre betalt angiv venligst årstal for byggeriet.- Faste stikkontakter med jordtilslutning- Stikkontakter med en-polet afbryder og jordtilslutning- Faste stikkontakter med jordtilslutning styret af IHC 230V udgang- Lampeudtag på væg og loft styret af IHC 230V udgang- Ringetryk forbundet til 24V IHC indgang, samt ringeklokke styres at IHC udgang- Svagstrømstryk med 4 eller 6 kontakter i en enhed forbundet til 24V IHC indgang- Svagstrømstryk med 4 kontakter og to LED’er i en enhed forbundet til 24V IHCindgang/udgang- Alarmstatus tryk med LED status forbundet til IHC installation- Alarm PIR sensorer indendørs forbundet til IHC installation- Optiske røgsensorer forbundet til IHC installation i bolig og i redskabsrum- Indendørs alarm lydgivere styret af IHC udgang- Udendørs alarm lydgivere styret af IHC udgang- IHC alarm Voice modem som tilsluttes telefon installation- Skumrings relæ til udendørs lysstyrring i kombination med udendørs PIR sensorer forbundettil IHC installation- Udendørs alarm kodetastatur forbundet til IHC installation- Sluk alt funktion- Alarm magnetkontakter med sabotage kreds, på alle døre og vinduer, serieforbundet iminimum to kredse på hovedhus- Magnetkontakt på indendørs loftlem forbundet til IHC indgang- Lysudtag på loft over gitterspær styret af IHC 230V udgang- Udendørs PIR bevægelsessensorer, til lysstyring, forbundet til IHC installation- IHC timer-styret ventilator i badrum- Montering af udendørs 230V kipbare halogen downlight spots styret af IHC 230V udgange(leverer selv spots)- Montering af indendørs 230V kipbare halogen downlight spots styret af IHC 230V udgange(leverer selv spots)Lysdæmper med hukommelse af sidst indstillede lysstyrke på halogen spots i alrum, køkkenog stue (6 kredse) styres af IHC installation- 4 stk. udendørs vægdåser med kabling til 1 stk 230V IHC udgang- IHC controller visual, wireless m. viewer- IHC Control Alarm backup inkl. akkumulator 12 V

Link til kommentar
Del på andre sites

Er dine priser incl. moms?I alle tilfælde lyder det mere rimeligt. Håber på bedre priser når de andre tilbud snart kommer ind.Denne elektrikker havde en standard pris på 1090,- pr. m2. for en standard IHC installation (mest skrabede) hvor der kun er lysstyrring og ingen alarm og IHC kontakter etc.Flere med erfaringer mht. priser?

Link til kommentar
Del på andre sites

det kan være en installatør der ikke vil lave det, også skruer prisen op..og 324.000 kr for 184 m2, det er dog mere en hjerneblødning end et tilbud, aldrig har jeg set så høj en pris på et hus. hent så mange tilbud ind som muligt, det giver dig den bedste pris.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder også helt uhyrligt!For 10 år siden var MERPRISEN for IHC ca. 30-35.000.- kr. (for 126 m2) - så meget er priserne ikke steget!Hvad med at få en pris UDEN IHC og hvad der tillægges for at få MED IHC.Så kan vi/de/du der ikke er elektrikere/installatører også gennemskue det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst IBISystem.dk

Uhm, jeg skal vist revidere mine priser :-)Jeg tager i snit 1000kr ex moms for IHC med fuld rulle på.Men husk at der altid er forskel på de tilbud der gives fra hver sin installatør.Der er ALDRIG to installationer der er ens, så at sammenligne IHC installationer kan være som at sammenligne pærer og ælber :-)Men IHC er DYRT og det må vi få ændret på.......Jeg giver tit tilbud på opretninger af IHC insttaltioner og her kan prisen godt gå op på 1500kr m2,da man skal vide hvad man laver når man laver IHC ellers kan det "sgu" gå galt :-(/Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Med de priser som bliver remset op her, lyder det til nogen gerne vil købe den 2200 Kr's strømforsyning jeg ligger inde med ;)Det er da vildt som nogen tror det er et "tag selv bord" bare fordi det hedder IHC. Jeg slap de 2200 kr fordi jeg ikke havde tid at bestille strømforsying på nettet (hvor den koster omkring 850 Kr), så installatør tog 2200 kr.. Men jeg skulle bruge den - måske det er værd at gå sådan et tilbud efter, mens man lige tjekker priser på nettet. For helt ærligt, så mange kræfter koster det jo heller ikke at installere IHC..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det var mig ville jeg starte med at liste op hvad der skal bruges, finde el numrene på www.lk.dk. Sende dem til Kontakt@BilligIHC.dk og bed om en god pris.Så har du en pris på alle dimserne. Derefter ville jeg bede 3-4 el installatører give en pris på selve installationen. Jeg ville forøvrigt benytte IHC Wireless og så selv installere alle ringetrykkene, så skal der ikke betales for kabling og input moduler til ringetryk. Det giver derudover en langt bedre fleksibilitet fremover, da du kan flytte rundt på ringetrykken som du har lyst til (jeg bruger selv dobbeltklæbende tape, så kommer der ingen huller i væggen)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har begge dele, men jeg foretrækker de trådløse kontakter da de er meget fleksible, og som det er beskrevet andesteds i dette forum, så har LK indført ny antenne samt kabel. Det skulle løse det problem der er med rækkevidde. Jeg har dog aldrig selv haft problemer med rækkevidden. Bor i et murstenshus og antennen sidder højt

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er selv ved at bygge et hus på 183 m2 plus 50 m2 garage. Det bliver med alarm og IHC net i hele huset. Der er 4 IHC tavler og 2 IHC net tavler og gruppetavlen, og derudover ca. 3000 meter kabel. Jeg har pt. brugt ca. 110000 kr på materialer, og forventer at ligge i omegnen af 120000 kr når jeg er færdig. Jeg mangler stadig at indkøbe delene til varmestyringen eftersom LK ikke har frigivet dem endnu. (Jeg er dog blevet lovet en testserie fra dem hvis de ikke når det;) )Prisen incl. arbejdsløn for en alm. installation var 75000 kr, så den tommelfingerregel med 20-30000 mere for en IHC installation er vist meget teoretisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man skal også lige kontrollere installatørens tilbud når man får tilbud på IHC.Jeg kender et firma, der har det princip, at de tæller op hvor mange tændinger, så siger så at det antal skal der så være i ind og udgange, og så bliver der kun lige akkurat monteret de tryk der skal bruges, hvis der så er en gang med 4 ens tryk, så kommer de ind på samme indgang(!).Kablerne bliver også sløjfet fra tryk til tryk, så kablet bliver udnyttet fuldt ud.Det kan godt være at det virker, men prøv lige at komme ud i sådan et hus og lave om på et par tændinger, eller lave en ekstra??I sådan et tilfælde, så kunne man lige så godt ha' sat 20 kip-relæer i tavlen.Så er vi i hvertfald langt nede i pris når sådan noget gøres, men det er nok også under de 500 kr pr kvm.Men som en anden sagde, så find priserne på nettet.Find ud af ca. hvor langt der er til det tryk der skal være længest væk, divider det med 2, og gang med antallet, så har du et ca. overblik over hvor mange meter ihc-kabel der skal bruges. Det samme kan du gøre med stikk og lampeudtag.når du har fundet de billige priser på nettet, så læg 20-25% på, som de kan tjene. Og gange det hele med 2, så har du ca. timerne med.Mange gange passer tallet faktisk med det det kommer til at koste.Der er også en del installatører, der benytter den metode til at lave små tilbud ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der slet ingen installatører der arbejder på timepris mere?Hvorfor skal der tjenes 20-25% og nogen gange langt mere på produkterne?Verden har altså ændret sig med indførelsen af handel via nettet. En vare har en pris, og en håndværker skal have sin timeløn for at installere den. Det er en helt forskruet tankegang vi har i Danmark, hvor priserne på materialer (specielt VVS og EL) er skruet helt op, bare fordi det kun må installeres af en autoriseret installatør. Sådan er det jo slet ikke med malere, gartnere, rengøringsfirmaer etc.Men det kan nok være jeg bliver lidt upopulær herinde, da jeg kan se at der er mange "fagfolk" der kommer med indlæg, men sådan må det jo være

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke fagmand overhovedet. Men det er rigtigt du kan købe alt på nettet billigere. Men er det ikke også rart at kunne gå ned i en butik og se varen ? Er det ikke rart at der er nogen som har arbejde i butikken ?Det kan måske være svært at forstå, men de som er ansat i butikken skal have løn, man skal forrente varer på lager. Det er jo en forretning. Det er fint at købe på nettet, men man skal bestemt ikke undervurdere værdi af faghandel med butik. Når nu dit IHC anlæg brænder af og du ikke har lys, så er det altså svært at ringe til internetbutikken og bede dem komme.. Og jo jeg tror da alle elektrikere arbejder på timeløn - vi kan bare normalt godt lide, at vide hvad det koster totalt.Jeg bor i udlandet - og først nu har jeg tænkt over hvor høj kvaliteten af Danske elektrikere egentlig er. Her er det noget værre rod de laver - så jeg ville egentlig sætte pris på en Dansk Installatør i nabolaget :)

Link til kommentar
Del på andre sites

I det firma hvor jeg arbejder, har vi 8 personer siddende på kontoret det meste af dagen.De sidder og tager telefonen, holder styr på lageret, sælger til private, laver tilbud, regnskab osv.Hvor skal deres løn komme fra?Husk, der skal betales:MaterialerVærktøjBilerUtallige dyre forsikringerLøn & PensionHusleje af firmaets lokalerPlus alt det jeg lige har glemt.

Link til kommentar
Del på andre sites

h2o skrev:

Jeg er ikke fagmand overhovedet. Men det er rigtigt du kan købe alt på nettet billigere. Men er det ikke også rart at kunne gå ned i en butik og se varen ? Er det ikke rart at der er nogen som har arbejde i butikken ?Det kan måske være svært at forstå, men de som er ansat i butikken skal have løn, man skal forrente varer på lager. Det er jo en forretning. Det er fint at købe på nettet, men man skal bestemt ikke undervurdere værdi af faghandel med butik. Når nu dit IHC anlæg brænder af og du ikke har lys, så er det altså svært at ringe til internetbutikken og bede dem komme.. Og jo jeg tror da alle elektrikere arbejder på timeløn - vi kan bare normalt godt lide, at vide hvad det koster totalt.Jeg bor i udlandet - og først nu har jeg tænkt over hvor høj kvaliteten af Danske elektrikere egentlig er. Her er det noget værre rod de laver - så jeg ville egentlig sætte pris på en Dansk Installatør i nabolaget :)
vi, elektrikere i danmark, er faktisk verdens bedste.da jeg var i et smut norge, kunne vi mere end den rådgivende ingenør, skræmmende.men for lige at komme tilbage til topic.som jakob også skriver, der er altså løn der skal betales, pension, feriepenge, biler, brændstof, husleje osv. og til gengæld for i en installation der er 100% sikker og garanteret, desuden er det udført i verdensklasse.jeg har set man private der "kan selv", men det ender som regel med at hvis vi havde lavet det for starten af, havde kunden sparet mange tusinde kroner, og når sikkerheds styrelsen en dag banker på og kassere installation, er i tvunget til at ringe efter en installatør, så hvorfor ikke bare få det lavet ordenligt første gang.det er selvfølgelig jeres helt egen beslutning, men jeg kan kun opfordre folk der ikke er sikker på det at ringe, der er vel også noget med sikkerheden at gøre.så må i godt give minus karma...:dry:
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror i har misforstået noget!Jeg argumenterede ikke for at man skal gøre det selv.Min pointe er at hvis prisen for en installation udelukkende inkluderer arbejdsløn, så er det meget nemmere at gennemskue hvad et tilbud indeholder og dermed sammenligne tilbud.Argumentet med at man kan se og føle på varen forstår jeg ikke rigtig. Jeg kender ingen steder hvor man kan gå ned og kikke på IHC produkter. Fordi man køber en vare på nettet udelukker det ikke at der er garanti på det, nej tværtimod, man er endda bedre stillet end hvis man købte i en fysisk butik, idet man automatisk har 14 dages returretSelvfølgelig skal det installeres af en aut. installatør, men det som man selv kan og skal man da selv gøre, hvis man har evner og lyst. Det er f.eks. fuldt forsvarligt selv at montere wireless ringetryk, og det var det jeg argumenterede for

Link til kommentar
Del på andre sites

og du har da ret, men mange glemmer bare den detalje, at en installatør skal også leve, nogle tager så en overpris, og ja, hvad er en IHC installation, begrebet er ikke nem at definere.til den del man selv leger med derhjemme, er IHC-user.dk et rigtig godt redskab. (reklame).men prisen for en installation/tilbud er ikke nem at regne ud, for hvor meget laver installatøren, hele programmet eller bare så det virker. at samligne tilbud med ihc er ikke nemt, så skal slutbruger lave en beskrivelse af hvad man vil have konkret, og sende den ud til installatørene, først der kan man rigtig samligne dem.en tommelfinger regel er ca 1000-1500. pr. m2.men igen hvad er ønskerne og kravene.ingen tvivl om at det tilbud i starten er svimlende højt, måske siger de bare nej tak, og sætter prisen højt, for så ved de at de ikke får det.det er helt sikkert en problemstilling der skal diskuteres igennem, men den er svær.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi skal jo alle leve - og installatøren også. Der vil jo desværre altid være nogen som tror det er et "tag selv bord", men langt de fleste jeg har handlet med er nu ærlige og dygtige. Det er jo vores lønninger, som gør det hele dyrt.Og man burde jo gerne kunne købe det hele samme sted, så når det går i stykker skal man ikke skændtes om hvis skyld det er !Men selvfølgelig skal prisen være rigtig !P.S.Sælges 72 w strømforsying til 22oo Kr ;) Det var jo så desværre den elektriker, som tror man tager hvad man vil ;) Men nu vil Thomas jo købe den så han redder Installatørenes ære ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok