Thomasbl Skrevet May 29, 2008 Rapporter Share Skrevet May 29, 2008 fandt lige denne lille video på "tuben", syntes lige at i skulle se den..http://youtube.com/watch?v=mx-1-idrRFQder er også nogle på www.dr.dkhttp://www.dr.dk/P1/harddisken/Udsendelser/2008/04/11170625.htmoghttp://www.dr.dk/P1/harddisken/Udsendelser/2008/04/20080411172520.htm Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 29, 2008 Rapporter Share Besvaret May 29, 2008 Uhh dejligt, jeg fik nemlig ikke lige set det den dag, men mange snakker om det :)Jeg synes dog at når lyset har blinket et par gange på badeværelset, og der stadig ikke bliver reageret, så skal den lige lukke for det varme vand i 30 sekunder, og tænde igen... Og så et par minutter efter lukke helt. Så har man da fået tid nok til at skylle sæben ud :)Gad vide hvad for et gsm modem de bruger? - De kunne jo låse op ved at sende sms...Lidt kedeligt at de har sat dymo labels på alle trykkene... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 29, 2008 ja dymo tape på tryk, det er virkelig gennemført.. :-)Multiguard´en kunne gøre det med låsen, men prisen er så 3000.- excl. moms Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 29, 2008 Rapporter Share Besvaret May 29, 2008 Jeps...Så er der lige det med 3-punktslåse, som vist nok er et krav mange steder.. Det findes (i følge RUKO) ikke endnu.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Den skærm han havde med touch, er det bare en pc, som står og kører scene view ?Systemet sparer meget strøm sagde de, men hvis der står pc tændt hele tiden + IHC, så går lidt af besparelsen hvis Ved ikke om det sparer noget hvis man regner på det - men millioner bliver det vist ikke Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 men det er lir...strømmen kan spares med PIR og timer osv, så kan men hente mange watt, men med en pc på, går den nok i nul Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Men er det bare pc som kører scene view ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 ja, man kan købe paneler der har en html server indbygget, men de er til industrien ( derfor er ikke absolut ikke pæne )som koster kassen 14" 25000.- ex moms.man købe en tryk følsom skærm og sætter en pc på.så cykler det derud af.og når LK kommer med varmestyringen i 3 kvartal bliver der rigtig godt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Nu er en PC jo ikke bare en PC ;)Den jeg har lavet til at styre lyset på hjemme hos mig, den er meget energibesparende, og hvis jeg slukker skærmen når jeg ikke bruger den, så bliver det jo endnu bedre ;)Hvis man er lidt ekstra teknisk anlagt, så sætter man PC'en til at gå i dvale når der ikke har været bevægelse i rummet eller i rummene omkring den, i 5 minutter, og så når der kommer bevægelse igen, så kan den ellers starte op igen.Evt. kombinere det med at skærmen tænder når man står lige foran den... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Har du købt pc færdig eller saml selv ? Det kræver vel ikke meget processor kraft at køre scene view, så en gammel pc kan vel klare det - og så en psu uden blæser, så hjælper det vel på det ? Det eneste jeg ikke er helt sikker på - er den tryk følsomme skærm, hvad skal der til at program for den virker ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Claus´s hus er altså noget federe i virkligheden og han er fremme i skoene med hensyn til opbygningen af hans installation Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 IBISystem.dk skrev:Claus´s hus er altså noget federe i virkligheden og han er fremme i skoene med hensyn til opbygningen af hans installationingen tvivl om at der er gjort noget ud af det, men dymo tape!!!!gad nu godt se lidt nærmere på den installation:woohoo: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret May 31, 2008 Rapporter Share Besvaret May 31, 2008 h2o skrev:Har du købt pc færdig eller saml selv ? Det kræver vel ikke meget processor kraft at køre scene view, så en gammel pc kan vel klare det - og så en psu uden blæser, så hjælper det vel på det ? Det eneste jeg ikke er helt sikker på - er den tryk følsomme skærm, hvad skal der til at program for den virker ?Det bedste er at bruge en gammel Notebook.Jeg er selv i gang med en gammel Compaq Armada 700 og en 3M Microtouch (trykfølsom) skærm. Den medfølgende software sørger for at dine tryk bliver oversat til Muse tryk/bevægelser. Så kan ScenView bruges helt uden ekstra programmering Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 31, 2008 Rapporter Share Besvaret May 31, 2008 Det lyder jo smart - men hvordan finder jeg lige gammel laptop med trykfølsom skærm ? Jeg havde faktisk planlagt at tage bundkort til gammel pc og montere i skab under IHC, derefter psu (måske 200w) uden blæser, og montere det hele samlet uden kabinet. Dels billig løsning - men jeg ved jo ikke med software desværre. Lige nu sætter jeg min lid til at Jakob ved hvordan man gør - eller måske en anden har prøvet ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret May 31, 2008 Rapporter Share Besvaret May 31, 2008 Som jeg skrev har jeg en 3M Touch skærm tilsluttet VGA porten på den gamle Notebook. Fordelen ved at bruge en gammel notebook er at den bruger meget lidt strøm, har indbygget UPS (hvis batteriet altså fungerer) og så kan den købes for en slik på DBA. Det var også der jeg fandt 3M skærmen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 31, 2008 Rapporter Share Besvaret May 31, 2008 Aaa - sorry, jeg havde ikke læst ordentligt. Fed ide - den er taget til efterretning. Måske min gamle Dell nu får Renaissance.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 31, 2008 Rapporter Share Besvaret May 31, 2008 Jeg har selv samlet den... Og det har kostet omkring 2500 kr plus skærm.Den er ikke så vild, det er jo bestemt heller ikke nødvendigt, og en "stor" pc bruger jo meget strøm ;)Jeg har benyttet en LG Touchskærm. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret June 1, 2008 Rapporter Share Besvaret June 1, 2008 Hvilket styresystem bruger i til pc ? Og hvad med den trykfølsomme skærm - virker den bare som "mus" ?Hvor stor processor ? - jeg går ud fra jo mindre jo bedre, pga strømforbrug. Men det går jo ikke den er langsom generelt. Kører visual på win 98 ?Sikken de spørgsmål jeg fik fyret af Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret June 1, 2008 Rapporter Share Besvaret June 1, 2008 Den kører Ubuntu, det er nemlig gratis og kræver ikke ret meget af PC'en.Skærmen fungerer fuldstændig som en mus, du kan flytte den hen over skærmen, hvis du har lyst, ellers trykker du bare der hvor den skal være, trykker du 2 gange, så åbner den f.eks. en mappe eller et program, ligesom en alm. mus :)Jeg mener det er en 1GHz CPU der sidder i, og så er der 1GB RAM, og 250 GB HDD (Som jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge til)Jeg ved ikke om Visual kan køre på den, men det har jeg jo heller ikke bruge for, jeg benytter min laptop hvis jeg skal ændre på noget.SceneView er en gang Java, og kører på alt der kan afvikle Java, hvilket jo faktisk er en fordel ved at bruge Java Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret June 1, 2008 Rapporter Share Besvaret June 1, 2008 Har Ubuntu indbygget Java ? Hvad med drivere - er det nemt nok med Ubuntu ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret June 1, 2008 Rapporter Share Besvaret June 1, 2008 Jeg selv bruger win XP. De drivere der findes til 3M skærmen kan kun køre XP eller Vista. Det er som oftest "gratis" med XP, da de fleste Notebooks er leveret med en XP. Der sidder som regel en Microsoft mærkat i bunden med en Activation key, så det er bare at installere og aktivereUbuntu er ganske rigtigt gratis, men det kræver som oftest at man har teknisk indsigt for at få det til at spille. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret June 1, 2008 Rapporter Share Besvaret June 1, 2008 Ha Ha - Ubuntu var Jakobs forslag Og jeg har hans telefonnummer - så nu får han ikke et roligt øjeblik. Jeg regner jo med at han har hotline åbent 24/7.. Men Jakob - hvordan fik du din skærm til at køre med Ubuntu ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret June 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 1, 2008 ha ha jakob har vist fået sin sag for...:-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret June 1, 2008 Rapporter Share Besvaret June 1, 2008 Jeps - jeg kan være så irriterende Snart vil han vurdere sit tidliger liv som fredfyldt ) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret June 4, 2008 Rapporter Share Besvaret June 4, 2008 Så er det jo godt at jeg kan få blokeret telefonnumre, via mine gode TDC-forbindelser, som også giver mig gratis 20 MBit Internet :)Det er ikke helt nemt at få til at køre, men eftersom du bor rimelig tæt på mig, når du altså er i DK, så kan jeg da nemt komme forbi og køre det lille kalibreringsscript der skal til ;)Hvis du vælger det samme hardware som mig, så kan jeg da også bare sende et image af min hdd..Der er faktisk en del der har skrevet på nettet, at de kører Ubuntu og lige præcis den skærm jeg har, så det kan sagtens lade sig gøre, og det var det der hjalp mig til at få det til at virke ;)Ja, Ubuntu kan godt køre Java.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts