Kasper25 Skrevet June 11, 2013 Rapporter Share Skrevet June 11, 2013 Hej vil lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig, da det er noget siden jeg har makket med IHC på skolen...jeg kunne godt tænke mig og lave sluk alt, er det så ikke noget med at man skal tage scenarierne fra lampeudtagene og trække over ??Jeg har en 3-4 lysdæmper som jeg godt kunne tænke mig og få med ind over det er godt nok forskellige da det er nogen som jeg har købt over længer tid (-:Hvis jeg nu vil lave ferie lys hvor lyset tænder og slukker selv i forskellige rum er der så kun en vej, at bruge det ur der hedder 7dag med en tænding?? eller er der en smartere måde ??Den ene lysdæmper hedder en Dimmer 350CR Dimmer 300UNI Dimmer 400UNI Dimmer 350LRDet jeg gerne vil vide er hvad det hedder inde i programmet og hvordan det skal strikkes op der inde. jeg har papirerne på dem, så ude i huset ved jeg godt hvordan det skal være men synes ikke jeg kan få det til og virke. Installationen er med almindlige lampeudtag og med IHC Controller og IHC tryk (-: på forhånd tak for hjælpen hilsen kasper Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 12, 2013 Rapporter Share Besvaret June 12, 2013 Hej Kasper, og velkommen til IHC-user.dk :-)Prøv at vedhæfte dit program/projekt. Så er det lidt nemmere at komme med et kvalificeret bud på en løsning.Kik evt. I manualen eller LK's standardhus eksempel.Men ellers er vejen nok at lave (udnævne) een FB som din styrende sluk alt FB. Det er så den der sætter scenarier, eller trigger sluk alt indgangene alle andre steder. Husk logikken i programeringen. Det er FB der har styr på status. Du må/bør ikke sætte et produkt direkte uden om en FB. Det vil der bare gå kludder i med tiden.Forskellige dimmer er ikke noget problem, men alt efter typen og kablingen kan der være features/funktioner der ikke understøttes.Mht. Ferie og hjemmesimulering er der også flere muligheder. Men hvis ikke det skal ende med at ligne et blinkende tivoli, så bliver man nødt til at bruge lidt tid til at "programere sit scenarie". Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kasper25 Besvaret June 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 13, 2013 Der med ferielys vil du så bruge den funktion 2.1.01a eller hvad kunne jeg ellers bruge for der skal jeg jo lave mange men hvis det er måden så må jeg jo bare igang hehe(-:Det der med sluk alt er det rigtigt forstået man kan bruge kort tryk til og tænde alt og langt tryk til sluk alt og hvordan er det så med udgang det bruger man til alm. lampe udtag u. dæmp og scnearie hvis der er dæmp men hvad bruger jeg så til lysdæmper når de er fortrådet er det udgang eller scenarie ??(-: Lysdæmperne når jeg har så mange forskellige kan jeg så godt bruge den der hedder 1.2.01.c. Fortrådet simpel dimmer til dem alle ?? (-: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kasper25 Besvaret June 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 13, 2013 Her er det jeg roder med (-:mit hus.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 13, 2013 Rapporter Share Besvaret June 13, 2013 Hej igen. Det se OK ud som du er begyndt med. man starter som regel med en simple kip bare lige for at få det til at virke. Når så man har mere styr på det så kan alt det avancerede komme til. Jeg nøjes med at lave en ændring/tilføjelse som jeg syntes er måde at gøre det på, men der er jo mange.Tryk i rum plejer LK at anbefale bruges således: Øverste tangenter: lys i loft (oppe) med øv=tænd/skru op og øh=sluk/skru ned. Alternativt kip hvis der styres 2 lampestederNederste tangenter: stikkontakter (lys nede) med nv og nh anvendes til sluk rum. Ved langt tryk på nh=sluk alt. Jeg har prøvet at implementere det på Nicholais værelse med kip på loftlys og sluk rum/sluk alt. Sluk alt FB´n er 1 fælles til hele huset som så kan kaldes fra de ønskede tryk. jeg har blot lavet det 2 steder fra (værelset og brygges døren). Hvis du syntes det er OK kan du implementere det i alle rum. Når du så har styr på det kan du overveje at skifte FB til Standardhus som jo har mange af finesserne indbygget. Men prøv at starte med det simple. Gem gerne flere kopier så du kan vende tilbage til en gammel løsning, hvis det viser sig den nye ikke fungere hensigtsmæssigt. Når alt det så virker som det skal tager vi feriefunktionen./hjemmesimuleringen. (og tænd alt er ikke så smart. velkomstlys er bedre)mit hus 2.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kasper25 Besvaret June 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 24, 2013 hej jeg har rodet med mit program siden sidst, nu mangler jeg bare ferie lys jeg har hentede en ekstra ting men har ikke helt styr på hvordan det virker kan godt få det til at lokke tiderne men ved ikke hvordan jeg får den til og køre programmet dem den selv skulle lave ??Mit hus 2.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts