Hop til indhold

Trådet Tryk I Wireless Installation.

Recommended Posts

Går og overvejer om jeg skal have Zensehome eller IHC Wireless i mit nye hus. Jeg helt newbie inden for IHC og zensehome og vejer fordele og ulemper op mod hinanden.

Har snart hørt flere sige, at det er en god ide at trække kablet tryk i stedet for wireless batteritryk. Når I/man gør det, kabler man så også lige kombi tryk når man er i gang, for en sikkerheds skyld?

Næste ting, hvordan trækkes IHC link kabel flere tryk i serie på samme ledning, eller en ledning fra tavle til hvert tryk?

Hvad skal der være i tavlen for at lave trådet betjeningstryk?

Jeg har forstået at der skal en IHC strømforsyning til at forsyne det hele. Der skal så en visual controllere op.

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue indput og outout moduler. Syntes ikke de er specielt veldokumenteret...

Glæder mig til at høre hvad i siger. :-)

Mvh. Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Dokumentation finder du her:

http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Manualer-List.page?

Men du er på rette spor. Strømforsyning, controller og så input moduler til at koble tryk, PIR, temperatur og andre følere som skal give signaler til systemet. Og rigtig gættet, output moduler til at koble lamper, stikkontakter, LED, lydgivere mm som skal give signaler ud af systemet.

Det smarte ved fortrådede tryk er muligheden for LED i dem. Nå ja og så at de altid virker uanset hvor tykke vægge og dårlige signalforhold du har, og aldrig løber tør for batterier.

Men wireless tryk har også sin berettigelse de steder hvor det er vanskeligt at fortråde. Ligesom det er nemt at udskifte et lampeudtag til et wireless med dimmer, og vupti så har du mulighed for alt det smarte.

PIR, dør/vindueskontakter mm fåes ikke wireless så derfor er det en god ide at trække alt det kabling man kan, når nu man skal igang.

Alt efter hvilke type tryk/enhed har det behov for mellem 2-10 ledere. Om flere kan deles om samme kabel afhænger derfor af valget. Der kan normalt ikke sløjfes videre, men hvert kabel skal føres tilbage til et inputmodul. Bemærk dette behøver ikke være placeret i den centrale hovedtavle, men kan være placeret decentralt. Så skal der kun trækkes et signal(og strøm) kabel mellem controller og in/output modulet.

Men der er masser af inlæg i forummet om nyinstallation, søg og du skal finde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok