Frimark Skrevet May 11, 2013 Rapporter Share Skrevet May 11, 2013 Jeg er for nyligt flyttet i hus hvor der er installeret ihc. Bla er der i alle døre og vinduer monteretmagneter. Der er ikke opsat alarm, men sælger oplyste at det var muligt. Mine spørgsmål er så - Kan jeg koble magneterne til en 3. part gsm alarm og bruge dem som alarm ?- Hvis ja, hvor I mit ihc opsæt burde jeg kunne finde de ledninger som skal sættes til gsm alarmen ?Jeg har bla set på gsmteknik.dk alarmer. Som I nok kan læse er jeg på ingen måder inde i ihc, jeg ønsker blot relativ billig alarm og så undgå magneter siddendepå selve vinduet, nu de er monteret i rammen. På forhånd tak, der kommer sikkert supplerende spørgsmål, når jeg får svar. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Goose Besvaret May 12, 2013 Rapporter Share Besvaret May 12, 2013 Var det ikke bedre at bruge IHC som alarm nu det er installeret ? Nu ved vi jo ikke hvad der sidder i din tavle. Det kræver muligvis lidt "ekstraudstyr". Forbind magneterne til et input modul, en lydgiver og IHC Control SMS-modem. Skal det være rigtig godt skal du så have alarm back-up modulet også. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Frimark Besvaret May 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 12, 2013 Jo bestemt, men da jeg intet selv kan, bliver det nok noget dyrere end de ca 3k som det jeg har set på koster. Derfor ville jeg høre om 3.part kunne bruges. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret May 13, 2013 Rapporter Share Besvaret May 13, 2013 Hejsa, Hvis du søger forummet lidt, vil du finde flere som beskriver problematikker / hvordan de har integreret 3. parts alarmer med IHC. Men skal du have en installatør til at foretage denne integration, er mit gæt at det sagtens kan blive mere bekosteligt sammenlagt, end hvis du gør brug af alarm SW blokkene gratis tilgængelig for controlleren. Hvis du har mod på det, ville jeg anbefale dig at tilegne dig forståelse for IHC programmering, og så selv forestå programmeringen. Det vil samtidig gøre dig i stand til at foretage andre SW tilpasninger, hvis der opstår (komfort) behov her for. Hilsner Ole. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
diskoboy Besvaret May 13, 2013 Rapporter Share Besvaret May 13, 2013 Hvis det skal være en lidt nørdet løsning, så har jeg lige fået min raspberry pi + huawei e220 gsm/usb modem til at kunne sende sms'er. Der kører et udtræk fra IHC'en og med lidt ændringer kunne det sagtens laves således at den sendte sms'er hvis den havde de rigtige kriterier. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret May 13, 2013 Rapporter Share Besvaret May 13, 2013 Jeg bruger cpsms.dk til at sende sms, sender så en email der bliver til en sms. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
diskoboy Besvaret May 13, 2013 Rapporter Share Besvaret May 13, 2013 Jeg bruger cpsms.dk til at sende sms, sender så en email der bliver til en sms.Det var faktisk også min plan i starten indtil:1) jeg fandt et sim kort liggende i skuffen2) jeg ville kunne modtage sms'er (selvom jeg pt. ikke ved hvad jeg skal bruge det til) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts