Henrik Bargsteen Skrevet May 6, 2013 Rapporter Share Skrevet May 6, 2013 Hej Alle Er der nogle der kan hjælpe mig.Jeg er blevet nød til at styre et lærred med 2 IHC W universal enhed 6a,men kan man lave en funktionsblokke så man ikke kan komme til at køre op og ned samtidig.Hvis det er mugligt også med trykkende på relæerne. Hilsen Henrik.el Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret May 7, 2013 Rapporter Share Besvaret May 7, 2013 Jeg har lavet en selv, men der bruger jeg selv 3 stk 24v relæer til 3 funktioner på læredet (op,ned,stop). Som jeg så i mit teknikskab har forbundet til fjernbetjeningen til lærredet. (lodet dem til knapperne) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret May 7, 2013 Rapporter Share Besvaret May 7, 2013 Man kan i hvert fald sagtens i en fb., lave gensidig spærring så det ikke er muligt at køre op/ned samtidigt.Har vedhæftet et helt simpelt eksempel med 2 indgange og 2 udgange, hvor udgange følger indgange.Lærred_op_ned.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henrik Bargsteen Besvaret May 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 10, 2013 Tak for hurtig svar og program. Men der er et problem med programmet:når man køre det over Web og holder ikon nede for (ned lærede) eller (op) i mere en ca 5 sek. bliver relæet ved med at holde selv efter man slipper. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret May 10, 2013 Rapporter Share Besvaret May 10, 2013 Er det IHCRemote eller IHCTablet der gør sådan? Er det udgangen eller indgangen du holder nede over web?Den burde ikke kunne gøre sådan i fb., så ved ikke lige hvad der sker via web. Måske er det de wireless relæer du bruger, som driller dig. Det kan de eksempelvis gøre med for lille en belastning monteret - f.eks. en sparepære. Der kan de selv tænde igen, efter man har slukket. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henrik Bargsteen Besvaret May 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 10, 2013 Det er via web og den gør det ikke. hvis jeg ikke bruger den fb. du har lavet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret May 10, 2013 Rapporter Share Besvaret May 10, 2013 Jeg blev ikke klog på, hvad "via web" betyder?Er det app til telefon, Ipad, sceneview eller noget helt fjerde?Hvordan påvirker du funktionen - er det på indgangen (til tryk) i fb. eller påvirker du relæet, så det er udenom funktionsblokken? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Pfingstl Besvaret June 3, 2013 Rapporter Share Besvaret June 3, 2013 Jeg har netop lavet komplet styring til rullegardiner med "Somfy" motorer på 24V hvor strømmen skal vendes op/ned - der er indbygget stop i gardinerne. 3.1.02 Jalousistyring sørger for at der ikke kortsluttes Bruger IHC output 230 enheder - 2 enheder der kører henholdsvis plus og minus - forsyning fra 24V trafo Fandt Somfy RS485 RTS Transmitter (Produkter der kan styre Dataline) og bruger en 3.1.02 Jalousistyring. Der skal bruges 2 Somfy RS485 RTS Transmitter - en til plus og en til minus - der er 5 udgange men kun 4 på output modulerne så 1 bruges ikke Man skal have styr på hvad man laver men det virker super godt og FB sørger for at der ikke kortsluttes med op/ned på samme tid. Der er indsat sikring på hver gardin. Rullegardinerne kan så via FB styres i hvert rum eller via en "ferie knap" og andre FB hvor lys tændes/slukkes og gardiner kører op/ned automatisk når man ikke er hjemme. Jens Bjarne Sørensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Henrik Bargsteen
Hej Alle
Er der nogle der kan hjælpe mig.
Jeg er blevet nød til at styre et lærred med 2 IHC W universal enhed 6a,
men kan man lave en funktionsblokke så man ikke kan komme til at køre op og ned samtidig.
Hvis det er mugligt også med trykkende på relæerne.
Hilsen Henrik.el
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts