pshdo2 Skrevet May 2, 2013 Rapporter Share Skrevet May 2, 2013 Hej Forum. Jeg er kommet lidt på glat-is med min IHC. Jeg har et mystisk problem, som jeg ikke rigtigt kan gennemskue, og da problemet forsvinder med det samme, er fejlfinding også lidt umulig... Problemet er at det ene indgangskort stopper med at fungere fra tid til anden.- og når det stopper, så skal jeg bare slukke og tænde for tavlen, så er det i gang igen... Der kan gå dage imellem, og der er indtil nu ikke noget system i hvornår det stopper med at fungerer... Det er et 24VDC indgangskort, og en IHC VISUAL hvis det har betydning... :-) Har du nogle hints, eller kan du måske endda komme med en forklaring på hvad der sker, så hører jeg meget gerne fra dig. :-) Jeg tænker støj på dataledningen, jeg tænker kortslutning på 24V kredsen, jeg tænker controller problem, ja jeg tænker mange ting, men jeg har intet at binde det op på... Controlleren indeholder nyeste firmware, og programmet er det samme som jeg har brugt længe uden fejl... --Peter Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
enke Besvaret May 3, 2013 Rapporter Share Besvaret May 3, 2013 Hej jeg undrer mig lidt over at du skriver at det er umuligt at fejlfinde fordi problemet forsvinder med det samme, og samtidig skriver at problemet løses når du tænder og slukker for tavlen ? Det betyder vel at problemet vedbliver hvis du lader være med at tænde og slukke for tavlen ? Har du prøvet at sætte dit indgangs modul på et andet input på controlleren ? Det ville fortælle dig med en vis sandsynlighed om problemet ligger i controlleren eller i indgangsmodulet. Ellers vil nogle flere informationer om dit system hjælpe os på forummet. Hvilke controller (IHC Visual 1 eller 2), hvilken hardware, hvad har du siddende på dit 24 ´V indgansgmodule etc. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pshdo2 Besvaret May 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 3, 2013 Hej jeg undrer mig lidt over at du skriver at det er umuligt at fejlfinde fordi problemet forsvinder med det samme, og samtidig skriver at problemet løses når du tænder og slukker for tavlen ? Det betyder vel at problemet vedbliver hvis du lader være med at tænde og slukke for tavlen ? Har du prøvet at sætte dit indgangs modul på et andet input på controlleren ? Det ville fortælle dig med en vis sandsynlighed om problemet ligger i controlleren eller i indgangsmodulet. Ellers vil nogle flere informationer om dit system hjælpe os på forummet. Hvilke controller (IHC Visual 1 eller 2), hvilken hardware, hvad har du siddende på dit 24 ´V indgansgmodule etc. Hej. Tusind tak for dit svar. Her er lidt yderligere info. Grunden til at jeg skrev at fejlen ikke er til at fejlfinde på, er at den ikke er der når man måler på indgangskortet, hvilket også ergrunden til at jeg selv tænker støj......Det virker som om at selve indgangsmodulet "går i stå".Når jeg måler på indgangene, så kommer de rigtige signaler ind fra tryk, pir osv, men i service view kan man ikke se at indgangene bliver aktiveret.Når man så slukker og tænder tavlen, så vækker man indgangskortet til live igen, og alle indgange kommer igen ind i controlleren, i hvertfald nogle dage. Jeg har 3 pir og et par LK 4-tryk på indgangskortet. Controlleren er en Visual 2. Jeg har intet nyt hardware i tavlen, så altså intet der er kommet på i det samme tidsrum... --PD Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret May 3, 2013 Rapporter Share Besvaret May 3, 2013 Jammen så er et godt sted at starte da som enke skrev. Flyt inputmodulet til en anden indgang på controlleren og se om fejlen flytter med. Har du flere inputmoduler ? Eller er det kun det ene der er fejl på ? Er kabling mellem controller og inputmodul som foreskrevet af LK ? Dvs parsnoet kabel til data. Og hvad med 24V og 0 ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts