Hop til indhold

Hjælp Til Valg Af Udv Pir Til Lysstyring.

Recommended Posts

Hej ihc-user.

Jeg er ved at lave lidt forskelligt lys i mit nye hus og mangler lidt råd her til.

1. jeg har fået nedgravet en stribe lamper i min indkørsel som jeg ønsker skal tænde når det bliver mørkt og slukke kl 23. efter kl 23 vil jeg gerne de skal tænke på en pir.

2. Har sat en stribe lamper og i mit loft over bilen, som jeg gerne vil have skal tænde på piren ved bilen når skumringsrelæet siger det er mærkt.

3. Har sat en stribe lamper og i mit loft mellem mine skure, som jeg gerne vil have skal tænde på piren ved skuret når skumringsrelæet siger det er mærkt.

nr 2 og 3 skal her udover kunne tændes på et tryk inde fra huset.

Så langt så godt.

Jeg har kigget på servodans pir med indbygget lux måler 41-262, men kan ikke lige gennemskue om det vil virke på en ihc. For mig og se er skumrings "udgangen" på denne en lysfølsom modstand. Er dette korrekt? Har ikke rodet så meget med ihc før, så er lidt på bar bund på dette punkt. 

Tænker at indput modulet skal bruge en sluttet eller brudt funktion ligesom piren.

Håber i kan hjælpe mig med dette.

/Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis ikke du har brug for at vide hvor meget mørkt der er i lux, er der ingen grund til at købe en PIR med lux sensor. Du kan bare anvende den Virtuelle Skumringssensor FB der ligger her i forummet. Den kan du kombinere med hvad som helst.

Til udvendig brug er Servodan PIR at foretrække da LK's ikke er så gode da de kan være lidt for vindfølsomme. Husk dækslet/overtrækket der gør PIR vandtæt/godkendt til udendørs brug.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok