Søren Birkholm Eriksen Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 HejsaJeg har haft en snak med dem som skal levere porte og portautomatik til vore garage. De har fortalt jeg skal bruge sådan en radiomodtager til at forbinde IHC med portautomatikken. http://www.bliktud.com/media/Download/Radiomodtager_24v.pdfDen koster knap 2100 inkl. moms. Jeg kan dog ikke gennemskue om dette er en god eller dyr løsning. Er der nogen som kan se om dette er en fornuftig løsning og om den evt. kan gøres billigere. Portautomatikken hedder Magic 600. Dem får jeg to stk. af. http://www.portcenterejby.dk/files/manager/automatik/montagevejledning_magic_600_2010%20(1).pdf - DK side 28. På forhånd tak. Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 23, 2013 Rapporter Share Besvaret April 23, 2013 Har selv 3 stk af den type automatisk. Jeg har lavet en fb til at styre dem, og så forbundet et relæ til kip funktionen på motoren. Samt monteret en magnetkontakt på portene så jeg kan sikre at de lukker Og det virker bare Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2013 Hej ClemenHvad har du brugt af hardware til denne løsning? Er det en prisbillig løsning?Undskyld mit spørgsmål, men hvad er og kan et relæ? Og er det kun via dette relæ du har fået ihc og portautomatikke til at "snakke sammen" med?Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 24, 2013 Rapporter Share Besvaret April 24, 2013 Skriver og fortæller lige i aften, med nogle billeder - der forklarer det hele Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2013 1000-tak. Jeg er ny mht. IHC, elektronik-sprog mv. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 25, 2013 Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Jeg har også lavet noget lignende: 1 relæ der er styret af IHC som igen så sender en impuls til indgangen på motoren (på mine er der et stik til en væg kontrol som reelt set bare er et rj11 stik (mener jeg))Derudover har jeg 1 magnetkontakt i loftet som afbryder når porten er lukket. Så har jeg lavet en simpel fb blok der kan håndtere det hele - det spiller maks og rækkevidden på IHC wireless er meget bedre end de standard fjernbetjeninger der var med. Det gode er at FB blokken holder styr på retningen af porten og status - på den måde kan jeg altid se om porten er åben - og samtidig har jeg lavet sådan jeg får en SMS når carporten står åben i mere end 20 min. Min flinke nabo der er elektriker har hjulpet mig lidt - vi har senere fundet en bedre løsning end magnetkontakter da de kan være lidt tricky - med en afbryder man kan ligge ned i gulvet (til alarm) som holder til at en bil kører henover dem. Det skal jeg nok have lavet det om til senere. Jeg tror samlet pris for hele min løsning er små 600 kr. for to carporte Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Hej MikkelDet lyder smart og billigt løsning - Har du et ihc link kabel trukket fra teknikke og op til automatikke? Elektrikkerne er i gang med med mit nye hus, så vil gerne sikre at få trukket alle nødvendige kabler. Mvh Søren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 25, 2013 Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Du skal bruge 2 ledere til hver motor, og 2 til hver magnet kontakt (de kan dele samme stel) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Motorerne sidder et godt stykke fra hinanden så det letteste er nok at trække et link10 kabel til hver motor og så et link10 ned mellem portene til deling til megnetkontakterne. Elektrikeren bruger kun link10 kabler. Er jeg så ikke helgarderet?Clemen, hvis du har yderligere dokumentation inkl. billeder er jeg meget interesseret Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 25, 2013 Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Jeg har trukket et kabel til hver motor og kontakt - men ja man kunne godt have sparret lidt - men jeg havde noget gammelt netværkskabel Det sværeste er en god placering af magnetkontakter - jeg fandt faktisk ud af mine sad bedst på en bøjle henover skinne hvor "vognen" der trækker frem og tilbage i loftet sidder - når den er helt i bund trykker den kontakten ind - jeg bruger en NC kontakt for at den ikke står at brænder strøm af når porten er lukket som den jo er 99% af tiden. Det gode ved at lave det på IHC styring er at man også kan lave ting som f.eks. at tænde alt udelys når man kører porten op. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Er det nødvendigt med en magnetkontakt? Kan man ikke bruge nogen af de funktioner som motoren er født med og videregive disse til IHC'en?Det er nemlig lige det, der er det fede ved at få IHC'en til at overtage styringen. I stedet for at have to fjernbetjeninger i nøglebundet - én til porten og én til IHC velkommen hjem lys - giver IHC en mere integreret løsning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 26, 2013 Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Jeg monterede magnetkontakten i bunden af porten på skinnen, så den er on når porten er lukket. I mit kvater er der flere af naboerne der har haft indbrud igennem portene. Så netop med en magnet kontakt der så kan jeg trigger alarmen hvis porten åbnes uatorizeret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 26, 2013 Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Motoren er "dum" i denne sammenhæng Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 26, 2013 Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Sådanne sidder mine magnet kontakter Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 26, 2013 Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Jeg bruger altid ihc appen på iphonen til at åbne porten - så er den helt åben når jeg er klar til at køre ind Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Er der slet ingen form for "intelligens" indbygget i Crawford automatikken? Ja, så giver det endnu mere mening at få IHC'en ind over. Er det et IHC link kabel der går op langs port skinnen? Er det ført op til portmotoren eller over til teknikskabet?Ja, det er sku dejligt at leve i denne tid med smartphones Hold op, alt det her IHC får mit hovede til at boble over at tanker/ønsker om hvad der skal integreres. Hvorfor bliver man altid begrænset af økonomi Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret April 26, 2013 Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 @Clemen Hvordan kommer de ind? Fordi porten er da blokeret når kæden er i indgreb...Brute Force af IR signalet fra fjernbetjeningen måske? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 26, 2013 Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Porten kan let åbnes med et koben eller en bil, at porten er ødelagt bagefter har de været ligeglade med.... Jeg har også som Mikkel brugt cat5 kabel - og først det op til hver motor over loftet, og så samlet det i teknik skabet, har et lille skab i garagen med 1 indput og 1 output modul samt relæer der tager sig af portene, samt pir, sirener i det område - på den måde skulle der kun trækkes ét kabel ind i mit hovde skab. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Tak for jeres svar. IHC Link eller cat5 kabel det har måske ingen betydning i denne sammenhæng?Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret April 26, 2013 Rapporter Share Besvaret April 26, 2013 Tak for jeres svar.IHC Link eller cat5 kabel det har måske ingen betydning i denne sammenhæng?Mvh Søren Der er det så at din for-sikring og kortslutningsstrømme kommer ind i billedet.. Der har været mange diskutioner omkring dette på dette forum.. Kort fortalt så skal cat5 kabel forsikres med en sikring, mens IHC Link kabel kan køre direkte uden forsikring. Kablets tværsnit.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 27, 2013 Rapporter Share Besvaret April 27, 2013 Bruger faktisk cat6 kabel der er godkendt til poe+, og til udevendigt brug, så det er stift kabel.Kabelet har samme interne diameter som ihc link kabel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Pedersen Besvaret May 29, 2013 Rapporter Share Besvaret May 29, 2013 Skriver og fortæller lige i aften, med nogle billeder - der forklarer det hele Hej Clemen. Må jeg ikke også bede om din installationsvejledning inkl. billeder og evt. information om, hvilket relæ du har benyttet. MvhTP Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret May 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 29, 2013 Ja, tak. Kunne jeg også godt bruge Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret May 29, 2013 Rapporter Share Besvaret May 29, 2013 Skal nok lige få taget mig sammen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Pedersen Besvaret June 10, 2013 Rapporter Share Besvaret June 10, 2013 Skal nok lige få taget mig sammen Det ville være super fint, hvis du ville finde det frem til os Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts