Bo M Skrevet May 20, 2008 Rapporter Share Skrevet May 20, 2008 Hejsa !Jeg her helt ny bruger her. Har haft IHC i huset i 10 år og aldrig rørt det. Jeg fik 3 disketter :-) med IHC Softvare TermIHC 1.3B. Jeg vil gerne vide, om jeg med fordel kan købe et nyt program og så komme til at programmere lidt selv - der er jo ting, man gerne vil lave om. Håber på hjælp - takBo Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 20, 2008 Rapporter Share Besvaret May 20, 2008 hvis du selv vil igang, kan jeg kun anbefale at anskaffe en nyere controller, der er flere funktioner og flere der kan hjælpe, hvis det driller.samt programmeringen og softwaren er også klar til fremtidige produkter, dermed og nye muligheder Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 20, 2008 Rapporter Share Besvaret May 20, 2008 Du får ikke noget ud af at benytte en nyere software, den nyeste hedder 1.3CMen som Thomas siger, at hvis du vil benytte nye funktioner eller programmere selv, så skal du nok købe en ny controller Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bo M Besvaret May 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 20, 2008 Hej ThomasMange tak for dit svar. Så må jeg finde ud af, hvordan jeg får fat i sådan en.... en spændende verden at arbejde i:silly: Måske jeg kommer med flere sjove spørgsmål.....VenligstBo Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bo M Besvaret May 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 20, 2008 Hej JakobOgså tak for dit svar. Jeg vil finde ud af hvad en sådan controller koster og hvilke ting jeg har brug for. VenligstBo Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 20, 2008 Rapporter Share Besvaret May 20, 2008 Det billigste sted jeg har fundet til at købe controller, er billigihc.dkDine andre komponenter burde du stadig kunne bruge, så det eneste er en ny controller Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 24, 2008 Rapporter Share Besvaret May 24, 2008 Må jeg lige rette dig Jakob Det billigste sted er www.direkte-el.dk Findes det billigere andre steder - sender du ham bare link så de kan se pris, så går de 4% under Og jeg har været helt tilfreds med at handle der, de holder hvad de lover.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 24, 2008 Rapporter Share Besvaret May 24, 2008 h2o skrev:Må jeg lige rette dig Jakob Det billigste sted er www.direkte-el.dk Findes det billigere andre steder - sender du ham bare link så de kan se pris, så går de 4% under Og jeg har været helt tilfreds med at handle der, de holder hvad de lover..Med viewer: BilligIHC.dk: 4.775,00Med viewer: direkte-el.dk: 4.959,00Uden viewer: BilligIHC.dk: 2.850,00Uden viewer: direkte-el.dk: 2.936,00Det bliver jo besværligt hvis man skal kontakte dem hver gang man skal købe noget Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 27, 2008 Rapporter Share Besvaret May 27, 2008 Jeg smed dem en mail med priser og sparede 800 kr ved det Jeg sender nu gerne mail for 800 kr - og så kunne jeg få andet end IHC der ) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Richard Lund Besvaret May 27, 2008 Rapporter Share Besvaret May 27, 2008 Vær i øvrigt opmærksom på om strømforsyningen skal skiftes hvis du skifter controller.Det vil være ærgeligt at sidde med en ny controller og tro man skal til at lege, for så at konstatere at projektet må afvente indkøbet af en ny strømforsyning. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 28, 2008 Rapporter Share Besvaret May 28, 2008 Richard Lund skrev:Vær i øvrigt opmærksom på om strømforsyningen skal skiftes hvis du skifter controller.Det vil være ærgeligt at sidde med en ny controller og tro man skal til at lege, for så at konstatere at projektet må afvente indkøbet af en ny strømforsyning.Hvorfor skal strømforsyningen skiftes?? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Richard Lund Besvaret May 29, 2008 Rapporter Share Besvaret May 29, 2008 Efter sigende er nogle af de første controllere forsynet fra en 15W forsyning. Jeg fik at vide af min installatør, at de nye controllere skulle forsynes fra en 72W forsyning.Venlig hilsenRichard Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Sjovt - Jakob og jeg har netop snakket om strømforsyninger. Men den kan godt køre på 15W - backupdel kræver bare 72 W strømforsyning. Jeg dummede mig nemlig og købte først en 15 Watt - da jeg ikke vidste noget om IHC overhovedet. Nu har jeg så måtte købe en 72 w, som jeg fik billigt Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 man skal lige beregne sin installation når man køber en strømforsyning, jeg anbefaler dog næsten altid 72w, så er der plads til udvidelse. 15w bruger jeg kun i "stand alone" løsninger Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Hver gang man ændrer på installationen, skal man jo ind og kontrollere om strømforsyningen er stor nok, hvilket faktisk er lidt besværligt at beregne. Der står jo næsten altid "5-7W" eller "2-150mA"Det er jo ikke nemt at beregne noget ud fra.Men LK har jo lavet et fint beregningsskema til backup-modulerne, hvis man ændrer lidt på det, kan det bruge stil at beregne hvor meget man mere kan tillade sig at sætte på strømforsyningen.Måske en opgave for IHC-User.dk? h2o skrev:...Nu har jeg så måtte købe en 72 w, som jeg fik billigt Jeg håber du mener det ironisk, eftersom det jo var næsten 2 gange vejledende udsalgspris, og næsten 3 gange det som du ellers kunne ha' købt den for Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Jeg har tænkt mig at sætte den ind under "Køb, Salg og bytte" til samme pris som jeg gav Tænkte faktisk på at du nok ville købe den Jakob da du arbejder meget med IHC. Du har jo aldrig haft en 2200 kr's strømforsyning - så på en måde har jeg noget som er unikt Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 h2o skrev: Du har jo aldrig haft en 2200 kr's strømforsyning - så på en måde har jeg noget som er unikt ha ha ha den er god:laugh: :laugh: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Nå selv Thomas er interesseret nu - i skal skynde jer. Det er nok det eneste sted på nettet i kan finde 72W brugt strømforsyning til 2200 kr. Nogen højere ? Og det var den sidste de havde hos Punkt1 i Grenå... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Du kan få 300kr hvis du er hurtig :-)/Allan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Så 300 nu - og resten over 19 mdr Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 h2o skrev:Så 300 nu - og resten over 19 mdr til 30% i rente:laugh: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 30, 2008 Rapporter Share Besvaret May 30, 2008 Ja - nu snakker vi business Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts