Szafranski Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 Jeg har opdaget at de er to funktionsblokke, som laver respons forsinkelse på mine tryk. 1.2.01.c Fortrådet simpel dimmer 1.2.02a Fortrådet avanceret dimmer 1.2.05f Uni dimmer styret af Pir og Tryk Alle mine dimmere er trådet 400Uni Har gjort det samme i alle 3 fb´er InputTænd/sluk & Reg. op/ned (1 tast styring) OutputUdgang for touchUdgang for sluk Benytter jeg 1.2.01c er der respons med det sammetryk-tænd, tryk-sluk, hold inde-lys ned, hold inde-lys op. Benytter jeg en af de to andre, sker følgendetryk------tænd, tryk-------sluk, hold inde------lys ned, hold inde------lys op.Af og til skal der trykkes to gange for at den gør noget. ---- indikerer længden på respons Altså må der ligge en fejl/forsinkelse på tryk i de to andre. Er der nogen som oplever det samme og evt. kan gøre noget ved problemet? Kristoffer "Szafranski" Nielsen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Allan Nissen Besvaret April 1, 2013 Rapporter Share Besvaret April 1, 2013 1.2.01.c sætter udgangen når trykket bliver aktiveret. 1.2.02.a: Mht. tænd/sluk så ændrer den først udgangen når du slipper trykket. Mht. regulering så sætter den først udgangen for regulering efter en timer tid på 0.5 sek. Så der er ingen fejl i funktionsblokkene. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret April 1, 2013 Rapporter Share Besvaret April 1, 2013 Det er ikke en fejl at de 2 fb. (1.2.02.a. og 1.2.05.f.) gør sådan. Grunden til at det er lavet sådan, er at de begge har "status" på om dimmer er tændt eller slukket. Hvis ikke det er lavet på denne måde, ville denne "status" ofte fejle, da den udelukkende er styret af timer som tæller på hvor længe trykket holdes nede. Der er nemlig ingen tilbagemelding fra disse dimmere, som kan fortælle om den er tændt/slukket, som med de wireless dimmere. Man har ved denne forsinkelse "fjernet" muligheden for at lave et tryk i det tidsinterval, som ville kunne give fejl på status, om dimmeren er tændt eller slukket - ganske smart faktisk.At tiden så er sat forskelligt i de 2 fb. med hhv. 0,5 sek og 0,8 sek. før de begynder at regulere, er så måske en anden sag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret April 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2013 Jamen så er det da bare derfor.Så siger jeg da tak. Er selv meget glad for netop dimmer status, så må jo "Leve" med den lille forsinkelse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Szafranski
Jeg har opdaget at de er to funktionsblokke, som laver respons forsinkelse på mine tryk.
1.2.01.c Fortrådet simpel dimmer
1.2.02a Fortrådet avanceret dimmer
1.2.05f Uni dimmer styret af Pir og Tryk
Alle mine dimmere er trådet 400Uni
Har gjort det samme i alle 3 fb´er
Input
Tænd/sluk & Reg. op/ned (1 tast styring)
Output
Udgang for touch
Udgang for sluk
Benytter jeg 1.2.01c er der respons med det samme
tryk-tænd, tryk-sluk, hold inde-lys ned, hold inde-lys op.
Benytter jeg en af de to andre, sker følgende
tryk------tænd, tryk-------sluk, hold inde------lys ned, hold inde------lys op.
Af og til skal der trykkes to gange for at den gør noget.
---- indikerer længden på respons
Altså må der ligge en fejl/forsinkelse på tryk i de to andre.
Er der nogen som oplever det samme og evt. kan gøre noget ved problemet?
Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts