Hop til indhold

Problem Med Usb Adgang Til Controller.

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har forsøgt alle de forslag jeg har kunne læse her på sitet inkl, 2 forskellige pc'er med henholdvis xp og Vista (så er man desperat). Jeg har forsøgt med ms og Firefox browsere uden resultat. Driver er også opdateret som beskrevet.

Jeg kan få firmware loaderen til at fungere og har opgradereret til seneste version, men kan på ingen måde få adgang til controlleren via usb. Jeg har også forsøgt at køre reset applikationen som er nævnt. Uden resultat.

Ved at køre en ipconfig i kan jeg se samme ip adresse som andre har skrevet om, men jeg kan samtidig se at usb porten ikke har tilknyttet et dns navn og jeg ikke om det er derfor jeg ikke kan få fat i den?

Nogen der har et godt forslag til hvordan jeg kan få givet den en i ip adresse så jeg kan komme i gang med at konfigurere controlleren?

Jeg er efterhånden træt af at sidde i kælderen med en pc på skødet ;-)

På forhånd tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Fungere kontrolleren normalt i drift (dvs. blniker power LEDen med ca 1 HZ) ? Hvis nej - så er der noget galt med IHC Controlleren

Sørg for at anvende seneste udgave af IHC visual. Der har vist tidligere været et problem med LK's USB driver (check evt. deres hjemmeside)

Du skriver "kan på ingen måde få adgang til controlleren via usb" - dvs. du kan hverken via  IHC VIsual eller webbrowser få forbindelse til kontrolleren  ? Dvs. der er intet pop-up vindue eller lign ?

du skriver "forsøgt at køre reset applikationen som er nævnt" - hvad er det helt nøjagtigt for en reset applikation du mener ? Er det  "reset ip", eller "reset til factory" eller "reset user access" eller  ?? For at resette alt skal du anvende 'reset til factory"

Mht. IP adresse på LAN så fødes IHC controlleren med en statisk IP adresse med følgende parametre

IP: 192.168.1.3

SUBNET: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1

og som også bliver anvendet af 'reset-ip' firmwaren.

Det kan også af og til snyde hvis man har fået ændret sin web port addresse fra default port 80. Har man gjort det skal man huske at tilføje det til USB også, dvs. har man ændret det til port 1234 så skal der skrives USB:1234 i browseren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fungere kontrolleren normalt i drift (dvs. blniker power LEDen med ca 1 HZ) ? Hvis nej - så er der noget galt med IHC Controlleren

Sørg for at anvende seneste udgave af IHC visual. Der har vist tidligere været et problem med LK's USB driver (check evt. deres hjemmeside)

Du skriver "kan på ingen måde få adgang til controlleren via usb" - dvs. du kan hverken via  IHC VIsual eller webbrowser få forbindelse til kontrolleren  ? Dvs. der er intet pop-up vindue eller lign ?

du skriver "forsøgt at køre reset applikationen som er nævnt" - hvad er det helt nøjagtigt for en reset applikation du mener ? Er det  "reset ip", eller "reset til factory" eller "reset user access" eller  ?? For at resette alt skal du anvende 'reset til factory"

Mht. IP adresse på LAN så fødes IHC controlleren med en statisk IP adresse med følgende parametre

IP: 192.168.1.3

SUBNET: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1

og som også bliver anvendet af 'reset-ip' firmwaren.

Det kan også af og til snyde hvis man har fået ændret sin web port addresse fra default port 80. Har man gjort det skal man huske at tilføje det til USB også, dvs. har man ændret det til port 1234 så skal der skrives USB:1234 i browseren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa.

Tak for input.

Controlleren blinker 1 hz så jeg tror den er ok.

Det lykkedes også at opdatere firmware på controlleren og der kunne jeg også se dataaktivitet.

Jeg har downloaded nyeste viewer med driveren.

Hvis jeg starter viewer og forsøger at få fat i contolleren den via usb så fejler den og hvis jeg skriver linket ind i browseren så få jeg besked om at siden ikke kan åbnes.

Jeg forsøgte reset ip applikationen.

Har du et link til factory default reset applikation?

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok