smohn Skrevet March 29, 2013 Rapporter Share Skrevet March 29, 2013 Hej Jeg står med et TermIHC system (DOS), men kunne godt tænke mig at opdatere til den nyeste Visual 2 med viewer. Hvordan gør jeg ? Er det bare at skifte controlleren ? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på ? På forhånd mange tak for hjælpen... mvhSM Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret March 29, 2013 Rapporter Share Besvaret March 29, 2013 Hej Jeg står med et TermIHC system (DOS), men kunne godt tænke mig at opdatere til den nyeste Visual 2 med viewer. Hvordan gør jeg ? Er det bare at skifte controlleren ? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på ? På forhånd mange tak for hjælpen... mvhSMDet er ikke gjort med at skifte controlleren. Den nye skal programmeres helt fra bunden. Det program du har nu kan ikke uploades til controlleren. Hvis det var mig, ville jeg, hvis muligt, montere den nye controller ved siden af den gamle, og så flytte de enkelte moduler over, et for et. og programmere det. Skulle du ikke få det til at virke, er det nemt at flytte modulet tilbage til den gamle controller. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 29, 2013 Rapporter Share Besvaret March 29, 2013 Der skal selvfølgelig en fysisk hardware opdatering til.Herudover kan du forberede et komplet projekt/program i den nye Visual 2. Du kan jo jo hente softwaren og installere på en PC, og forberede det inden den egentlige opdatering. Der er mulighed for at lave simulering mm så man kan om tingene fungere efter hensigten. Og detkanaltså laves uden fysisk forbindelse til en controller.Så hent det gamle Dos projekt, noter hvilke i/o der benyttes til hvad og gå igang med forberedelserne. Der er desværre ingen nemme genveje, der skal lidt arbejde til. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
smohn Besvaret March 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 29, 2013 Mange tak for respons. Mit spørgsmål omhandler også hvorvidt det er tilstrækkeligt at tilføje den nye controller eller om det vil kræve yderligere komponenter for at få den nye controller til at virke. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 30, 2013 Rapporter Share Besvaret March 30, 2013 Der kræves ikke yderligere komponenter. Det skulle kun være hvis du også ønsker nye funktioner/faciliteter som temperatur sensorer, eller wireless tryk/dimmere. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts