Soylant Skrevet March 27, 2013 Rapporter Share Skrevet March 27, 2013 Hej alle der er en tråd her i forummet omkring en trådløs postkasse føler, men der er desværre nogen døde link i tråden og det er som om det er en forsættelse på en anden tråd, Så ville lige hører mere præcist om der findes en trådløs postkasse føler eller om man kan lave en ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 27, 2013 Rapporter Share Besvaret March 27, 2013 Se feks:http://www.lk.dk/download/Manualer/funktionsblok-4-2-02.pdfMen man kan bruge hvilken som helst kontakt. Magnet + reed relæ, ringetryk, dørkontakt eller hvad der nu passer. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret March 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 27, 2013 jo men jeg forstod der var lavet noget trådløst kontakt sjov til postkassen, så man kunne undgå at skulle trække kabel helt derud :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 27, 2013 Rapporter Share Besvaret March 27, 2013 Undskyld, det er mig der ikke lige fik læst tråden ordentlig.Så kan den induktive aftaster nok ikke lige benyttes idet det kræver spænding. Så er vi mere over en microswitch:http://www.google.dk/search?q=microswitch&hl=da&client=safari&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UTlTUfmCCM2KhQflooH4AQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672Koblet på et wireless tryk eller en Puckhttp://www1.lk.dk/servlet/katalog?LKnummer=525b0001Det har jeg selv lavet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret March 28, 2013 Rapporter Share Besvaret March 28, 2013 Jeg har lavet det med en reedkontakt og wireless input for indbygning (puck). Du skal bare huske at sørge for at kontaktsættet er brudt når postkassen er lukket, så den ikke dræner batteriet... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MekTrik Besvaret March 28, 2013 Rapporter Share Besvaret March 28, 2013 Hvordan får i så trykket til og sende?? Skiller man det af for og lode ledninger på eller hvad??? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
michael lyngby Besvaret March 28, 2013 Rapporter Share Besvaret March 28, 2013 HVIS MAN BRUGER ET VIRELESS TRYK SÅ JA, SÅ SKAL DER LODDES HVIS MAN BRUGER ET INPUT TIL INDBYGNING ER DET BARE AT MONTERE LEDNINGER TIL 2 STK MIKROSWITCH Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret March 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 31, 2013 tak for svarene :-) jeg brugte et puck og så microswitche og det spiller bare, selv konen kan se det smarte i det nu :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 8, 2013 Rapporter Share Besvaret April 8, 2013 Hej Mht. brug af puck som wireless postkasse melder. På LK.dk står at den kan klare en temp. ned til -5 grader C. Har i oplevet fejl pga. for lav temp.? Tak. Mvh Søren(Som skal flytte ind i nybygget hus til August med IHC installation) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret April 8, 2013 Rapporter Share Besvaret April 8, 2013 Hej Mht. brug af puck som wireless postkasse melder. På LK.dk står at den kan klare en temp. ned til -5 grader C. Har i oplevet fejl pga. for lav temp.? Tak. Mvh Søren(Som skal flytte ind i nybygget hus til August med IHC installation) Hej Søren Jeg har ikke oplevet at den har fejlet ved lav temperatur.Men jeg har forholdsvis kort batteri levetid. Det holder i 13-14 mdr.Om det så er pga den lave temperatur, eller pga signal styrke, det ved jeg ikke.Jeg er nede i det røde felt, hvad angår signal styrke. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 8, 2013 Rapporter Share Besvaret April 8, 2013 Hej Jesper 13-14 mdr. er acceptabelt. Hvor langt har du mellem postkasse og Controller? Jeg får ca. 30 meter og en ydermur(beton elementer og mursten) imellem. Mvh Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret April 8, 2013 Rapporter Share Besvaret April 8, 2013 Jeg har 13 m afstand i direkte linie.Antennen sidder i kælderen!!! - Ved godt at det ikke er optimalt, men det gør den altså...Den skal igennem 1 mursten skillevæg og 1 ydermur, som forneden er 30 cm beton og foroven 2xmusten. Jeg har trukket antennen på wireless puck input ud af postkassen, for at opnå så god modtagelse som muligt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret April 8, 2013 Rapporter Share Besvaret April 8, 2013 Det taget i betragtning lyder det til den har rimeligt godt signal styrke. Mvh Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret March 26, 2014 Rapporter Share Besvaret March 26, 2014 Hej Jeg vil til at lave mig en wireless post melder med en ihc puck input, men jeg aner intet om elektronikkomponenter, så er meget i tvivl om, hvilket komponenter jeg skal sætte på puck'en. Efter lige læsning i dette forum, kunne jeg forstille mig at en reed sensor med magnet vil være lettest, men der er jo mange forskellige. Jeg har kigget på disse, som skulle være NO http://dk.rs-online.com/web/p/sensorer-og-switche-magneter/7659331 og http://dk.rs-online.com/web/p/sensorer-og-switche-magneter/7659343 eller http://dk.rs-online.com/web/p/sensorer-og-switche-magneter/7659337 og http://dk.rs-online.com/web/p/sensorer-og-switche-magneter/7659340 Kan nogen fortælle mig meget specifikt hvilken komponenter der vil virker med puck'en? På forhånd tak. Mvh Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tommy Vind Madsen Besvaret February 5, 2015 Rapporter Share Besvaret February 5, 2015 Hej alle, Netop som Søren skriver ovenfor har jeg også i tankerne at lave en wireless post melder med en ihc puck input.Jeg er også helt GRØN på området, så har derfor behov for lidt info. Hvilke reed sensorer vil i anbefale? Gerne med link til et website hvor de kan købes. På forhånd tak. Mvh. Tommy Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret February 5, 2015 Rapporter Share Besvaret February 5, 2015 Det er noget kina bras http://www.lightinthebox.com/da/ har mange sjove magnet kontakter der virker med wireless - tænker man måske hurtigere kunne lave noget med det også lade modtageren påvirke en indgang. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret February 6, 2015 Rapporter Share Besvaret February 6, 2015 Hej Tommy Se denne tråd:http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4254-tr%C3%A5dl%C3%B8s-postkassemelder-med-puck/ Og link direkte til min "indkøbsliste":http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4254-trådløs-postkassemelder-med-puck/?p=28759 Mvh Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tommy Vind Madsen Besvaret February 25, 2015 Rapporter Share Besvaret February 25, 2015 Hej alle, Jeg er lidt i et dilemma mht. post-melderen. Jeg har to muligheder: 1) Jeg har trukket en 5-leder ud til min postkasse, 3 af lederne anvendes til lys som jo kører på 230V. De 2 øvrige ledere vil jeg så anvende til ét 24V magnetkontaktsæt, hhv + og -. Dette ene kontaktsæt vil jeg så montere på postkasse klappen, til registrering af om der er kommet post. Når der er kommet post vil jeg vha. IHC Captain (thumbs UP til Mikkel ) få afsendt en push notifikation til mobilen om at der er kommet post. Samtidig vil jeg få et diodetryk til at blinke. Nulstillingen af postmelderen vil jeg så blot gøre vha. et tryk på diodetrykket. 2) Den anden mulighed er som Søren fint har beskrevet ovenfor. Fordelene ved 1. løsning er: - Billigere, da jeg ikke skal købe en puck. - Fortrådet løsning så jeg ikke skal skifte batterier i puckén, som tilsyneladende vil blive svært tilgængelig da den jo skal indbygges. Ulempen ved 1. løsning er: - 24V signal blandes i samme kabel som i forvejen anvendes til 230V. Dette er vidst ikke helt lovligt! Og kan give forstyrrelser. Fordelene ved 2. løsning er: - Nulstilling af postmelder kan ske vha. en naturlig tømning af postkassen. Ulempen ved 2. løsning er: - Jeg er i tvivl om det kommer til at fungere, da der er 17m fra postkassen til IHC Controlleren. Der er desuden 3 murstensvægge til at forstyrre signalet. Hvilken løsning ville I vælge?Hvad vil der ske ved et el-tjek af huset ved valg af "den ulovlige" løsning 1?Tror i pucken vil kunne virke i mit setup? Det skal lige siges at jeg IKKE er elektriker, det er kun min hobby .På forhånd tak Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 25, 2015 Rapporter Share Besvaret February 25, 2015 Løsning 1Der er vist ikke noget ulovligt i at have 24V og 230V i samme kabel, sålænge kablet er godkendt til det. Og det er almindelig 5 ledet.Har dog ikke trevlet SB6 igennem for at finde en pasus der be/afkræfter det.Løsning 2.Skulle nok kunne virke på den afstand. Det værste er nok selve metal postkassen.Batteritiden overlever du nok. Det er jo ikke flere aktiveringer en et almindeligt indendøre. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tommy Vind Madsen Besvaret February 25, 2015 Rapporter Share Besvaret February 25, 2015 Det er et 5x1,5mm2. Installationskabel tror jeg kalder det. Nu har jeg ydermere fundet ud af at kablet er for kort til at kunne nå ned til input modulet! Kan jeg blot muffe det sammen med et cat5e kabel? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
michael lyngby Besvaret February 25, 2015 Rapporter Share Besvaret February 25, 2015 hvorfor ikke holde sig til den trådløse version, lyder til at du alligevel ikke har nok leder i den 5g1,5, så slipper du for at være på kant af lovenmvh Michaelsom iøvrigt også skal lave den trådløseversion Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tommy Vind Madsen Besvaret February 25, 2015 Rapporter Share Besvaret February 25, 2015 hvorfor ikke holde sig til den trådløse version, lyder til at du alligevel ikke har nok leder i den 5g1,5, så slipper du for at være på kant af lovenmvh Michaelsom iøvrigt også skal lave den trådløseversion Primært fordi jeg ville spare de 5-600 kr for en puck, og samtidig fordi jeg var i tvivl om rækkeviden.. Og tilmed fordi den ville være bøvlet at komme til ifbm. batteriskift. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts