Hop til indhold
  • 0

Sms Modem - Variable?

Morten G. Christensen
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har sat mit SMS modem op, og kan nu tænde og slukke stort set alt med SMS'er.

Ligeledes modtager jeg SMS'er når der er alarm.....

Men det kunne jo være rigtig godt, hvis man i en SMS f.eks. kunne angive hvor alarmen var gået henne?

Ligeledes at jeg selv kunne angive nogle tekster - f.eks. Hvis man holder en bestemt knap nede, skal alarmen gå og teksten skulle være noget med "Overfaldsalarm"..

Nogen der har en idé til hvordan det kan sættes op?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej,

Jeg har sat mit SMS modem op, og kan nu tænde og slukke stort set alt med SMS'er.

Ligeledes modtager jeg SMS'er når der er alarm.....

Men det kunne jo være rigtig godt, hvis man i en SMS f.eks. kunne angive hvor alarmen var gået henne?

Ligeledes at jeg selv kunne angive nogle tekster - f.eks. Hvis man holder en bestemt knap nede, skal alarmen gå og teksten skulle være noget med "Overfaldsalarm"..

Nogen der har en idé til hvordan det kan sættes op?

Jeg har tilrettet det i min alarm-fb. med udgange for hver PIR, magnetkontakt + en til overfald, så de går ON ved alarm. Dem bruger jeg så til at trigge en SMS så jeg kan se hvad der gav alarmen. Det giver også den fordel, synes jeg, at man kan få flere SMS efter hinanden, hvis flere PIR/magneter bliver påvirket. Man får derved en god idé om, hvorvidt det er en falsk alarm, eller om der er nogen i huset. Hvis flere forskellige alarmer sendes efter hinanden, er man jo ikke i tvivl om at der er noget HELT galt. Det burde egentlig også forholdsvis nemt kunne laves i en separat fb. med udgange for hver alarmhændelse, som trigges af Alarm Log fra alarm-fb.

Link til kommentar
Del på andre sites