stefan1354922313 Skrevet March 24, 2013 Rapporter Share Skrevet March 24, 2013 min fatter og jeghar lavet en form for ventilation i deres stue og køkken og sove værelseder er varmeflade på så systemet kan opvarme rummene og et kammer på loftet hvor rummenes rør føring føre hen hvor der er spjæld på og dertil monteret en ventilator det hele er et lukket system så den suger og puster i alle rum der er ud og indpusning tilsluttet med spjæld det hele køre på 230 voltnu er spørgsmålet kan man køre ihc ind over så når temperturen i eks køkkenet er sat til 21 grader og den så falder til ca 20 at ihc starter ventilatoren i det givne rum og åbner det spjæld til det rum og tænde for varmen til der nåes 21 grader og det hele lukker igen også engang i døgnet eller flere at den så tænder for ventilatoren og åbner ind og ud spjældet til det fri også køre i ca 10 minmen med ingen varme men at den åbner for alle spjæld håber i kan hjælpe mig hilsen stefan :) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 24, 2013 Rapporter Share Besvaret March 24, 2013 Det kan IHC godt. I bund og grund er det jo samme funktion som alm. Varmestyring med pumpemotionering. Er dine temp. Sensorer LK/Zigsa som giver den aktuelle temperatur eller er det simple termostater der blot giver en kontaktslutning ? Skal dit spjæld have puls, eller konstant on, eller on x sek ? Er der andre tilbagemeldinger ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
stefan1354922313 Besvaret March 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 24, 2013 jeg intet købt af det i nu men jeg forstillede mig at jeg vil kunne se temperturen forskellige steder i andlæget mine spjæld er lukkede ved ingen spæning og åben ved spæning jeg forstillede mig lidt at jeg eks ville kunne se indblæsnings tempertur og rum temp og temperturen ved varm fladen og om motoren køre eller ej eller om spjældne er åbne eller lukkede sådan nogen oplysninger vil jerg have så jeg kan se dem på ipad ;) hilsen stefan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 25, 2013 Rapporter Share Besvaret March 25, 2013 Ud fra beskrivelsen burde du kunne anvende et alm. gulvarmestyring setup.Når rumtermostaten kalder på varme åbner telestaten (i dit tilfælde spjæld). Jeg har også prøvet at lave et program ud fra dine ønsker med en simpel termostat FB + standard FB Stefan Ventilation.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
stefan1354922313 Besvaret March 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 25, 2013 tak for hjælpen lars :) du besvarede alle mine spørgsmål Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts