Hop til indhold

Temperaturovervågning Og Alarmgivning Ved Setpunkt

Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har i forbindelse med et garagebyggeri fået flyttet min vandmåler og vandindgang til min garage og derfra rørføring til huset. Jeg holder 8 grader i garagen med gulvvarme (fjernvarmerør fra huset). Nu ville skæbnen at i nat var der over 10 graders frost OG døren ind til mit teknikrum/værksted i garagen ikke var blevet lukket, eller var sprunget op. Så i morges var der intet vand til tandbørstningen og jeg opdagede jo ret hurtigt at garagen var frosset ned. Selv fjernevarmerøret var frosset. Det er nu tøet op og heldigvis ser det ud til det kun er vandmåleren der har taget skade.

Men af skade bliver man jo klog, så jeg tænkte om jeg ikke kunne/skulle lave noget IHC overvågning. Jeg har nemlig IHC i både garagen og huset styret af en controller i huset. Jeg tænkte en temperatursensor i teknikrum/værksted i garagen koblet til et inputmodul og så en blok i IHC'en der ved fx 3 grader sætter gang i en lydgiver i huset.

Lyder det ikke som en brugbar fremgangsmåde? Og hvilken temperatursensor kan i anbefale? Er det noget Zigza?

På forhånd tak.

Mvh.

Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Zigza sensorer kan anbefales mht temperatur. Mht send mail så læs manualen, afsnittet om Scenedesign/view hvor det omtales.

Hmmm - af en eller anden grund får jeg ikke mails når i svarer, selvom jeg har rettet til i indstillinger. Derfor lidt svartid :-)

Er denne her velegnet til formålet? http://www.zigza.dk/IHC_Varmestyring_Temperatur_Termostat_Solvarme_B

Og kan den køre på et alm. 24V input modul eller skal det helst være et 24/3?

Mvh.

Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok