BrianH Skrevet March 15, 2013 Rapporter Share Skrevet March 15, 2013 Hej, Jeg har i forbindelse med et garagebyggeri fået flyttet min vandmåler og vandindgang til min garage og derfra rørføring til huset. Jeg holder 8 grader i garagen med gulvvarme (fjernvarmerør fra huset). Nu ville skæbnen at i nat var der over 10 graders frost OG døren ind til mit teknikrum/værksted i garagen ikke var blevet lukket, eller var sprunget op. Så i morges var der intet vand til tandbørstningen og jeg opdagede jo ret hurtigt at garagen var frosset ned. Selv fjernevarmerøret var frosset. Det er nu tøet op og heldigvis ser det ud til det kun er vandmåleren der har taget skade. Men af skade bliver man jo klog, så jeg tænkte om jeg ikke kunne/skulle lave noget IHC overvågning. Jeg har nemlig IHC i både garagen og huset styret af en controller i huset. Jeg tænkte en temperatursensor i teknikrum/værksted i garagen koblet til et inputmodul og så en blok i IHC'en der ved fx 3 grader sætter gang i en lydgiver i huset. Lyder det ikke som en brugbar fremgangsmåde? Og hvilken temperatursensor kan i anbefale? Er det noget Zigza? På forhånd tak. Mvh.Brian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Jacobsen Besvaret March 15, 2013 Rapporter Share Besvaret March 15, 2013 Kombineret med overvågning af om porten/døren er lukket ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret March 15, 2013 Rapporter Share Besvaret March 15, 2013 Og hvad hvis du ikke er hjemme? Du må nok også hellere sende en mail... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianH Besvaret March 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 15, 2013 Kombineret med overvågning af om porten/døren er lukket ?Haha - ja det kunne være en god idé - med en magnetkontakt. Så tager jeg ligesom det hele i opløbet hvis det altså er døren der er årsagen. God idé. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianH Besvaret March 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 15, 2013 Og hvad hvis du ikke er hjemme? Du må nok også hellere sende en mail...Ja der skal også kunne sendes en mail, men det kan IHC systemet jo også out of the box så vidt jeg ved. Har dog ikke benyttet det endnu. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 15, 2013 Rapporter Share Besvaret March 15, 2013 Zigza sensorer kan anbefales mht temperatur. Mht send mail så læs manualen, afsnittet om Scenedesign/view hvor det omtales. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianH Besvaret March 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 16, 2013 Zigza sensorer kan anbefales mht temperatur. Mht send mail så læs manualen, afsnittet om Scenedesign/view hvor det omtales. Hmmm - af en eller anden grund får jeg ikke mails når i svarer, selvom jeg har rettet til i indstillinger. Derfor lidt svartid :-) Er denne her velegnet til formålet? http://www.zigza.dk/IHC_Varmestyring_Temperatur_Termostat_Solvarme_B Og kan den køre på et alm. 24V input modul eller skal det helst være et 24/3? Mvh.Brian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 16, 2013 Rapporter Share Besvaret March 16, 2013 Ja og de virker på begge 24v inputmodul typer. http://www.zigza.dk/about_us Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianH Besvaret March 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 16, 2013 Ja det kan jeg se - takker. Jeg synes dog det er lidt svært at få et overblik over forskellen på de forskellige temperaturfølere. Er det den rigtige jeg har kig på eller er der en anden der vil være bedre til formålet? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 16, 2013 Rapporter Share Besvaret March 16, 2013 Forskellen er mest om den skal være til indbygning i et fuga/opus underlag og om der skal være 1 eller 2 sensorer. Måle/funktionsmæssig er de ens. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts