Flemming Klitgaard Skrevet March 13, 2013 Rapporter Share Skrevet March 13, 2013 HejJeg har en wireless stikkontakt som i kombination med et kombi relæ begge skal slukke efter en indstillig tid. Jeg kan godt få stikkontakten og kombi til at slukke efter indstillet tid men det kniber hvis jeg tænder på stikkontakten.Stikkontakten vil slet ikke tænde. Jeg anvender kip modul 1.1.01.d Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret March 13, 2013 Rapporter Share Besvaret March 13, 2013 Jeg ved ikke helt om jeg har forstået spørgsmålet..Stikkontaktens knapper styrer jo stikkontakten direkte, så hvis den ikke tænder når du trykker på den, så er der noget galt med stikkontakten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Flemming Klitgaard Besvaret March 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 13, 2013 Det jeg mener er at både stikkontakt og kombi relæ skal slukke efter den indstillede tid uafhængig af hinanden.Jeg kan få stikkontakt til at tænde vha. kombi og slukke igen efter den indstillede tid, men hvis jeg kun tænder stikkontakten kan jeg ikke få den til at slukke efter at tiden er gået. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kenth Jensen Besvaret March 15, 2013 Rapporter Share Besvaret March 15, 2013 Går ud fra at du mener at den ikke slukker efter tiden er gået, hvis du har tændt den direkte på stikkontakten, right? Hvis det er tilfældet, er jeg ret sikker på at problemet skyldes at den funktionsblok der styrer stikkontakten, ikke er klar over om man "manuelt" har tændt stikkontakten direkte på selve stikkontakten. Det er vel generelt en svaghed ved de wireless stikkontakter, da controlleren ikke aner om brugeren manuelt tænder eller slukker direkte på kontakten, eller husker jeg forkert her, er der en udgang på stikkontakten der svarer til "lysindikering" på wireless dimmere? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret March 16, 2013 Rapporter Share Besvaret March 16, 2013 Du har ret Kenth der er ingen indikering på wireless stikkontakter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Flemming Klitgaard Besvaret March 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 16, 2013 Ok. Så må stikkontakten spændingsforsynes af kombien så som jeg har nogenlunde styr på ved at fjerne fasen til stikkontakten. Der skal altid være lys når stikkontakten anvendes.Så kunne jeg have isat en alm. stikkontakt i stedet og sparet lidt der. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret March 17, 2013 Rapporter Share Besvaret March 17, 2013 Jeg har ikke selv wireless stikkontakter, men kan man ikke se i serviceview, at stikkontakten går ON, når man tænder den direkte på selve stikkontakten??Hvis man kan det, burde det ikke være noget problem, at få den til at slukke automatisk igen via programmering.Grunden til at der kun er en "tilbagemelding" på en wireless dimmer, er vel at alle de andre (stikkontakter/relæer) kun kan være ON eller OFF. Det kan man jo så bruge i sin programmering som "tilbagemelding". Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Flemming Klitgaard Besvaret March 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 17, 2013 Jeg er lidt usikker på om det kan ses. tror det ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Flemming Klitgaard
Hej
Jeg har en wireless stikkontakt som i kombination med et kombi relæ begge skal slukke efter en indstillig tid. Jeg kan godt få stikkontakten og kombi til at slukke efter indstillet tid men det kniber hvis jeg tænder på stikkontakten.
Stikkontakten vil slet ikke tænde.
Jeg anvender kip modul 1.1.01.d
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts