Hop til indhold

Periodiske Fejl

Recommended Posts

Hej Forum

Jeg har den seneste måned oplevet at alle mine output, ca. 1-10 gange om dagen, bliver nulstillet og efter ca. 3-10sekunder bliver de genindkoblet. Ydereligere bliver timerfunktionen for PIR sensorer “fastlåst, det betyder konstant lys eller ingen lys.  Jeg har også konstateret at der periodisk er ca. 10-60sek. delay på “normale” output, fra input er aktiveret.

Jeg kan afhjælpe ovenstående fejltilstande ved at gen-uploade mit IHC program til controlleren, men efter et par timer begynder fejlene igen.  

Jeg har konstateret at fejlene forekommer oftere og oftere.

Mit spørgmål er:

- Er dette ”velkendte” controller fejl?

- Er det muligt at resette controlleren? For derefter at uploade mit “gamle” program.

- Er løsningen en ny controller?

- Kan man tjekke at kommunikationen til input/output er ok?

Jeg har prøvet at uploade et “tomt” program til controlleren og efterfølgende uploade mit “gamle” program, det afhjælper ikke problemet permanent.

Systemet har kørt i ca. 6år uden problemer, ovenstående fejl er de første fejl jeg har oplevet.

Min controller er type; IHC Control Controller Visual med 128 ind- og udgange.

Jeg håber at det er nogen der kan hjælpe/rådgive mig?

MVH Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det en Visual 1 controller du har? (Den der skal programmeres med et 9-pol rs 232 stik og sikkert hedder 120B1202)

Hvis ja, lyder det unægteligt som en fra en serie fejlramte controllere (en RAM-fejl så vidt jeg husker). LK kender denne fejl, og plejer at ombytte controlleren uden problemer. Du skal bare ringe til LK kundeservice. De vil sikkert have serienummeret, som findes på et lille klistermærke på controlleren. Du skal i så fald have afdækningen af tavlen for at aflæse det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det en Visual 1 controller du har? (Den der skal programmeres med et 9-pol rs 232 stik og sikkert hedder 120B1202)

Hvis ja, lyder det unægteligt som en fra en serie fejlramte controllere (en RAM-fejl så vidt jeg husker). LK kender denne fejl, og plejer at ombytte controlleren uden problemer. Du skal bare ringe til LK kundeservice. De vil sikkert have serienummeret, som findes på et lille klistermærke på controlleren. Du skal i så fald have afdækningen af tavlen for at aflæse det.

Mange tak for svaret - Jeg ringer til LK i morgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok