Hop til indhold

Forbindelse Til Wireless Er "træg"

Recommended Posts

Hej alle. 

Jeg har en kunde hvor vi har renoveret deres hus, og i den forbindelse fik de et komplet wireless anlæg. Nu, et år efter aflevering, har de stadig problem med et par kombidæmpere der en gang imellem er "træge" eller overhovedet ikke virker. Og hver eneste gang jeg kommer derop og logger på serviceview, virker det hele. Dog med lidt forsinkelse en gang imellem. Fra antenne og ud til det tryk der er længst væk, er der max 25m hvor der er 2 lette vægge og en murstensvæg imellem. Linket ligger på grænsen mellem OK og Kritisk. 

Hvorfor stopper trykkene med at virke? 

Der sidder et trådløst netværk lige ved siden af antennen. Kan dette have indvirking?

LK mener at det muligvis er de trådløse thermostator til gulvvarmen der kan have indvirkning på signalet. Umiddelbart ser det ud som om at trykket kommer fint til controller, men det er "tilbagemeldingen" til dæmperen der fejler.

Nogen der har et godt råd?

/NIcolas 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle. 

Jeg har en kunde hvor vi har renoveret deres hus, og i den forbindelse fik de et komplet wireless anlæg. Nu, et år efter aflevering, har de stadig problem med et par kombidæmpere der en gang imellem er "træge" eller overhovedet ikke virker. Og hver eneste gang jeg kommer derop og logger på serviceview, virker det hele. Dog med lidt forsinkelse en gang imellem. Fra antenne og ud til det tryk der er længst væk, er der max 25m hvor der er 2 lette vægge og en murstensvæg imellem. Linket ligger på grænsen mellem OK og Kritisk. 

Hvorfor stopper trykkene med at virke? 

Der sidder et trådløst netværk lige ved siden af antennen. Kan dette have indvirking?

LK mener at det muligvis er de trådløse thermostator til gulvvarmen der kan have indvirkning på signalet. Umiddelbart ser det ud som om at trykket kommer fint til controller, men det er "tilbagemeldingen" til dæmperen der fejler.

Nogen der har et godt råd?

/NIcolas 

Sluk gulvvarmen til sommer, check, skift kanal på det trådløse netværk, check, skift trådløs telefon til gammeldaws, check

har ingen anelse om det vil finde fejlkilden, men det er vel et forsøg værd

Link til kommentar
Del på andre sites

Sluk gulvvarmen til sommer, check, skift kanal på det trådløse netværk, check, skift trådløs telefon til gammeldaws, check

har ingen anelse om det vil finde fejlkilden, men det er vel et forsøg værd

Det var en god ide. Sidst vi var derude, fik vi det til at spille, men når man har været ude og fejlfinde på det 6 gange, regner man et eller andet sted med at man skal derud igen. 

Så er det man er glad for kun at have fortrådede tryk.

Men ellers er det da en farbar vej at forsøge at indkredese årsågen til fejlen ved at udelukke andre trådløse enheder der kan forstyrre.

Hos mig forsvinder mit WIFI signal eksempelvis når microbølgeovnen kører.

Fedt! :D Så du bruger sjældent microovn..

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok