Hop til indhold

Uni Dimmer 400 Ihc/sa Glemmer De 2 Memory Niveauer

Recommended Posts

Hej Brugere på ihc-user

Jeg har nu igennem længere tid haft et irriterende problem.

Vi har 3 stk uni 400 ihc/sa dimmere til vores stue. Jeg har så en funktioner, som når der trykkes, kalder hhv. memory 1 og 2 frem. Det virker egentlig som det skal. Problemet er bare at ca. 1 gang i måneden glemme de tre uni dimmere deres memory niveau, og jeg skal derfor på ny kode dem ind igen. Det er altså alle tre der mister/glemmer samtidigt. Hvis jeg manuelt tænder hver enkelt uni dimmer, og så trykker på min tast som kalder memory 1 frem på de tre, slukker de så bare for lyset(altså ind til jeg igen koder lys niveauet ind). Nogen der har en idé til hvor problemet kan ligge ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan er programmet lavet, med hensyn til hvordan mem. fremkaldes? Jeg tænker på om det på nogen måde er muligt, at mem. får en lang puls, for så bliver nyt niveau jo gemt, og hvis det er i slukket tilstand det sker, vil den så gemme det som et nyt niveau, men det er bare et skud i tågen. :)

Hej Torben

Den er lavet vha. kort / langt tryk funktionsblok fra dette link : http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/10-kort-langt-trykzip/

Men problemet var der egentlig også før jeg benyttede den funktionsblok, der brugte jeg så bare kun memory 1

Kan godt følge dig i det med langt tryk, giver mulighed for at gemme niveau for slukket, kan bare ikke se hvordan det skulle ske. Og det sker somsagt også kun ca. maks én gang om måneden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske i forbindelse med powerup/genstart af controlleren. Det sker jo, og tit bemærker man det slet ikke for det kan ske om natten eller om dagen mens man ikke er hjemme.

Logger du genstart ? Ellers kunne måske være en start til at identificere problemet.

Det kan jo ikke passe at det skal skabe sådan et problem. Hvordan logger jeg genstart ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis den gør det ved powerup, kræver det også at programmet laver en lang puls på mem. for at gemme et nyt niveau. En lysdæmper kan jo også være defekt, men at det er 3 stk der gør det, tyder måske mere på en bug i programmeringen. Du har vel ikke indstillet den fb. du skriver du bruger, til at sende en lang puls i stedet for en kort puls? Er der andet i programmet som er trukket hen på mem indgangene, som kan give en lang puls f.eks. ved hjemmesimulering eller sluk alt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok