Hop til indhold

Software Til Ældre Ihc Anlæg?

Recommended Posts

Hej.

En kort intro: Vi købte for to år siden et hus, bygget i 1998, som har et forholdsvis udvidet IHC anlæg installeret. Dog fulgter der hverken kabler, programmer, manual, eller andet med i købet fra den tidligere ejer - så vi har desværre ikke haft mulighed for at benytte mulighederne af anlægget, men har nøjes med at bruge de allerede pre-installerede indstillinger.

Nu er det så blevet tiden - synes jeg - at få et større indblik i brugen af IHC, og derfor har jeg været rundt på nettet og dette forum for at snuse lidt. Dog er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg bedst muligt kommer igang - specielt med henblik på hvilken software version af IHC control som jeg bør benytte.

Det IHC anlæg vi har er som nævnt af ældre dato, og selve IHC control enheden er med RS232 tilkobling, og A/B modeselect. Jeg har derfor anskaffet mig et RS232-USB kabel og støvet min ældre WinXP computer af - men hvilken version af IHC control visual bør jeg benytte for at koble til systemet? Jeg mener at kunne forstå at den version der er tilgænglig på LK's hjemmeside (1.32) med stor sandsynlighed ikke vil virke.....! Desuden aner jeg ikke hvilken firmware der befinder sig i IHC control enheden, men jeg gætter på at den er af rigtig gammel dato.

På forhånd tak,

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det er en controller med RS232 er det sandsynligvis en Visual ver. 1

Hvilken version du har finder du kun ud af ved at logge dig på den med softwaren fra hjemmesiden.

Du kan altid opgradere Firmware versionen om nødvendigt. Men husk nu det gamle råd:

If it aint broke, don´t fix it !

Men hent og installer sonftwaren. Det kan man fint uden controller. Og der er også mulighed for at programere og simulere uden fysisk tilslutning til en controller. Så kom bare igang :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Aha, er der nogen nem/hurtig måde hvorpå man kan bestemme om det er en Dos- eller windows-baseret controller som vi har i vores IHC anlæg? Jeg tænker på om man kan se dette ud af et produkt/version nummer eller lignende - eller er det blot at plugge stikket i computeren og se om 1.32 kan genkende noget (uden at man risikere at lave nogen ulykker)?

Hilsen,

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok