trumpf Skrevet February 28, 2013 Rapporter Share Skrevet February 28, 2013 Hej.Jeg kunne godt tænke mig at i jeg får et billede op fra mit kamera ved yderdøren hvis der bliver ringet på dørklokken.efter noget tid skal billedet så forsvinde og vise det normale status i sceneview.Er der nogle der har sådan noget eller ved hvordan jeg sætter det op? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 1, 2013 Rapporter Share Besvaret March 1, 2013 Det er ikke noget du umiddelbart kan lave med IHC. Du kan måske programere et eller andet hjemmesidehaløj der bliver trigget af ringetrykket og på den måde kalder den side / det billede dit kamera viser og sidenhen viser det alm. sceneview. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 1, 2013 Har du nogen ide om hvordan jeg linker trykket op på en ipadresse?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 1, 2013 Rapporter Share Besvaret March 1, 2013 Nej ikke lige sådan, men jeg kan se et par andre løsninger. En server (den som du skal have til at kører servicen afligevel) kan polle/abonere på ændringer i controlleren,og på den måde blive trigget af ringeklokken. Det kan ske vha php eller nogle af de andre smarte programmer der omtales i http://www.ihc-user.dk/forum/forum/32-microsoft-net-apisdk/ området. Eller du kan programere en udgang til at aktivere "et eller andet" som du kan registrere vha treidjeparts software. Det der et eller andet kunne være en Z-wave kontakt. På den måde kan signalet overføres til IP verdenen og viderebehandles i ren softwware (udenfor LK's IHC verden). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Okay. Så det bliver svært at lave. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret March 2, 2013 Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Måske kan dit kamera software sættes op til at "Bring to front" ved "motion detect" ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Du mener have det kørende i baggrunden og ved bevægelse bringes foran sceneview? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 2, 2013 Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Ja mange har den funktion indbygget i software, ligesom den kan sende email med et billede eller link til streaming. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret March 2, 2013 Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Jeps. Foran sceneview. Og så må man selv lige minimere kamera vinduet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Kan i nævne nogle kamera som kan gøre det?Lyder som en simpel løsning så. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Eller bare et program der kan gøre det med alle kamera Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret March 2, 2013 Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Troede, at du helt konkret, allerede havde et kamera monteret.Men nej - kan heller ikke lige anbefale noget... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Nej Men har et liggende som jeg ville bruge men der findes funktionen ikke i Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret March 2, 2013 Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 OK - ærgeligt - det var bare lige en hurtig idé til en vupti-løsning, der måske kunne bruges. Det kan godt være man er nød til at lave noget "custom software" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret March 2, 2013 Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 iSpy Connect ville være mit bud.Det er open source, og kan en hel masse.... Men den kan også trigge (kalde) andre programmer ved "motion detect". Her kunne man så lave et lille program der sender dit "live feed" foran sceneview, og minimerer det igen efter x sekunder. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret March 2, 2013 Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 Skal lige siges, at jeg har ikke selv brugt iSpy, men har læst om det, og overvejer at prøve det... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 2, 2013 har også kig på det. det ville være lækkert kunne få det til at virke Kan få programmet tiil at starte med at vise billedet det er svære at få det til at lukke igen af sig selv. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret March 3, 2013 Rapporter Share Besvaret March 3, 2013 Hvis dit live feed er en selvstændig process (program), som bare skal lukkes, så kan du gøre det med TASKKILL kommandoen i et cmd script.Hvis der skal en forsinkelse ind, så kan man starte med at ping localhost et antal gange. Hvis det kun skal minimeres, så skal der køres et dedikeret windowsprogram til dette. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 trumpf Besvaret March 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 3, 2013 Er igang med kodningen af det helt store program. Det laves indtil nu til Linux, senere til windows, og måske engang til mac. Takker for den fine hjælp Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
trumpf
Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at i jeg får et billede op fra mit kamera ved yderdøren hvis der bliver ringet på dørklokken.
efter noget tid skal billedet så forsvinde og vise det normale status i sceneview.
Er der nogle der har sådan noget eller ved hvordan jeg sætter det op?
Link til kommentar
Del på andre sites
18 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts