Hop til indhold

Ihc Wireless Dimmer

Recommended Posts

Hej

Er total neewbie på området af IHC. Har rodet med Z-wave i nogen år efterhånden, men har nu købt et hus med  et komplet IHC System. Dvs. Controller m/Viewer HW version 6.1.

Jeg ser i rigtig mange indlæg, at der nævnes Wireless Dimmer. Og der bliver skrevet at det er den eneste rigtige dimmer. UNI Dimmer kan bruges, men er ikke så anvendelig som Wireless Dimmer. Jeg er ikke elektriker eller installatør, men er stor entusiast :-) Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det er der menes specifikt med "wireless dimmer".

Jeg har i min installation, dimmere installeret. Det er IHC Control 350 CR. Er det dem i taler om?

Kunne en eller anden linke til dem der er tale om, hvis det ikke er ovenstående?

Jeg har desuden installeret en IPHONE app til at fjernstyre IHC med. Men jeg kan ikke se dimmeren med en "slider" som jeg kan regulere på, jeg har kun de fysiske lavvoltstryk gengivet på telefonen som jeg kan trykke på og holde nede for at dæmpe lyset. Kan det ikke laves anderledes med den dimmer jeg har?

Cheers

Stephan

post-5186-0-52846600-1361873873_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Ok. Tak for svar. Det ville nok ikke være rentabelt at begynde at skifte noget ud, da jeg har lavvoltstryk i rummene, og jeg formentligt ikke får noget godt ud af, at sætte et lampeudtag med dimmer i loftet som i forevejen er tilsluttet en dimmer, bare for at lidt mere kontrol over lysdæmpningen. Men helt klart en mulighed i de rum, hvor der pt ikke sidder en lysdæmper til loftslampen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan se at jeg skal have monteret de nye wireless dimmer i en bakke ved siden af den egentlige tavle, og er inspireret af de 1½ moduls løsninger. Er der nogen der kan sige noget om, om det kan blive en 1:1 løsning? 1 Uni Dimmer 350 CR erstattes af 1 Wireless dimmer? Jeg har 5 stk. 350 CR. Hvordan ser det ud med tilslutningsterminalerne? Er det også 1:1 eller skal jeg trække ny kabler.

Har fundet et tilslutningseksempel på de gamle 350 CR dimmere, men kan ikke finde noget tilslutningsdiagram til de nye wireless dimmere. Er der nogen der kan henvise til noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Om du kan erstatte 1:1 kommer an på hvilken belastning du har, men mon ikke det går. Wireless er max. 250w (180w)

De skal bare ind i serie på det der skal reguleres.

Unidimmer har kun er 2 terminaler, en til fase og en til reguleret output.Ikke noget med nul, jord eller styreledninger.

Lampeudtagsmodellen, har dog lidt flere terminaler.

Der er ikke meget dokumentation, men se evt:

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98530_05.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak Lars

Jeg har ikke i nærheden af max belastningen på udgangene, så det bliver ikke noget problem. Og når der kun er 2 terminaler på wireless dimmeren, er der ikke så meget at tage fejl af. Så burde jeg kunne tage fasen fra den gamle dimmer og så den styreledning der går til lampeudtaget og sætte dem på den nye wireless dimmer, også linke den nye dimmer i Visual, så burde jeg være kørende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok