Bjarne Sørensen Skrevet February 23, 2013 Rapporter Share Skrevet February 23, 2013 Hej folkens :-) Jeg var lige i serviceview og skulle stille temperatursetpunkt på min gulvvarme (gulvføleren), det kan man jo ikke på mobilen... Nå men nede i logvinduet står følgende: 2013.02.16 16:17:07 Advarsel Cirkulær reference (type detekteret i eksekverings flow2013.02.16 16:17:07 Advarsel Cirkulær reference (type detekteret i eksekverings flow2013.02.16 16:17:06 Advarsel Cirkulær reference (type detekteret i eksekverings flow Hvad betyder det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret February 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 23, 2013 Hej folkens :-) Jeg var lige i serviceview og skulle stille temperatursetpunkt på min gulvvarme (gulvføleren), det kan man jo ikke på mobilen... Nå men nede i logvinduet står følgende: 2013.02.16 16:17:07 Advarsel Cirkulær reference (type detekteret i eksekverings flow2013.02.16 16:17:07 Advarsel Cirkulær reference (type detekteret i eksekverings flow2013.02.16 16:17:06 Advarsel Cirkulær reference (type detekteret i eksekverings flow Hvad betyder det?type B skal der stå i parantes Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret February 23, 2013 Rapporter Share Besvaret February 23, 2013 Det betyder at man i et stykke program har "nosset i det" og piller ved en variabel, som trigger at igangværende program skal kaldes igen.Dette vil afstedkommer en uendelig lykke og stack overflow og til sidst crash.Dette detekteres dog, og der laves en log, og eksekvering afbrydes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret February 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 23, 2013 Aha. Det er vel så en FB med fejl i måske? Hvordan finder man stedet hvor fejlen ligger? For der er ikke angivet noget yderligere. Kan det være i en tilrettet varmestyrings FB, eller er det noget mere simpelt jeg har lavet en fejl i, ved "drag and drop" programmering i installationsvinduet eller i funktionsvinduet? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 24, 2013 Rapporter Share Besvaret February 24, 2013 Det kan være en intern programeringsfejl i en FB, som bliver trigget af en forkert anvendelse (programering af "drag & drop") eller andre ydre omstændigheder.Dvs normalt er der ingen der opdager "problemet", men hvis omstændighederne tilfældigvis opstår jo så begynder programmet at køre i ring (loop).Ikke meget anderledes en når man laver regneark i Excel, hvor man kommer til at lave "cirkulærer referencer".Jeg kan forestille mig det kan forekomme i fbm opstart af en reguleringssløjfe, hvor man ikke kender værdierne/parametrene. Indreguleringen starter derfor med nogle "forkerte" værdier og kan derfor komme til at køre sig selv ihegnet. Men heldigvis er der en Watchdog der opfanger dette, så man ikke står med en "død" controler. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret February 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 24, 2013 Aha, tak for svarerne. Men "fejlen" betyder nok ikke det helt store, for jeg har ikke haft nogle genstarter ifølge min log FB. Jeg kan ikke finde ud af at vedhæfte filer, jeg kan ikke finde knappen til det, så der er ikke noget at fremvise Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret February 25, 2013 Rapporter Share Besvaret February 25, 2013 Aha, tak for svarerne. Men "fejlen" betyder nok ikke det helt store, for jeg har ikke haft nogle genstarter ifølge min log FB. Jeg kan ikke finde ud af at vedhæfte filer, jeg kan ikke finde knappen til det, så der er ikke noget at fremvise Knappen er under "brug fuld editor" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Bjarne Sørensen
Hej folkens :-)
Jeg var lige i serviceview og skulle stille temperatursetpunkt på min gulvvarme (gulvføleren), det kan man jo ikke på mobilen...
Nå men nede i logvinduet står følgende:
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts