Lars BK Skrevet February 22, 2013 Rapporter Share Skrevet February 22, 2013 Hej alle.Jeg fik set at min controller ikke var sat auto til at indstille tid. Jeg kan dog ikke få det til at virke.Skal NDS add. indsættes også? når der er valgt en timeserver.? Håber på forklaring og hjælp. Vh Lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 22, 2013 Rapporter Share Besvaret February 22, 2013 Ja du skal opsætte DNS (Domain Name Services) som er den funktion der kan finde ud af at omsætte en web adresse til en IP adresseF.eks. at www.google.dk =74.125.143.94 eller www.LK.dk = 77.221.227.181 Du kan bruge din Internet udbyders DNS servere (se deres support side) eller en hvilken som helst anden.Google´s er meget nemme at huske: 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Så ved controlleren hvor den skal spørge om adressen til den time server du vælger at benytte.Time.nist.gov = 207.200.81.113 Det er også en nødvendighed at have opsat DNS, hvis man vil benytte mail, da det igen foregår vha navn og ikke IP adresse. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars BK Besvaret February 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 22, 2013 Hi. TakJa så virker det. DNS .8.8.8.8og timer server: Time.nist.gov Er det korrekt at Emails ikke kan sendes gennem Gmail ?Der skal en konto til, og det har jeg ikke (Bruger kun gmail) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 22, 2013 Rapporter Share Besvaret February 22, 2013 Ja det er korrekt.IHC kontrolleren kan ikke anvende secure/krypteret login, kun alm.Og der er desværre ikke ret mange mail udbydere "ude i byen" der "nøjes" med denne for for sikkerhed mere, via det store stygge Internet.Men mange Internet udbydere tilbyder heldigvis stadig kunder at forbinder til mail servere uden kryptering så længe opkoblingen foregå fra deres egen net og ikke via Internettet.Så hvis du f.eks. har waoo Fibernet, Telia ADSL eller lign. kan du oprette en mailkonto som du kan benytte til din controller. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts