Hop til indhold
  • 0

Ekstra strømforsyning samt gas detektor.

Martin1354922221
 Share

Spørgsmål

Jeg har set i manual til IHC at de anbefaler ekstra strømforsyning - skal man montere sådan en ? Det ser på diagram ud til at der skal diode mellem de to "0" - er den indbygget eller skal jeg montere en ?Er der nogen som ved om jeg kan placere den "decentralt", for at minske spændingstab ?Jeg har også en gas detektor jeg skal have forsynet, den bliver leveret med strømforsyning - vil det være smart at bruge den eller skal jeg lade IHC forsyne den ? Hvis man bruger den medfølgende strømforsyning, vil det så overhovedet virke ? Jeg mener så er IHC og gasdetektor jo galvanisk adskilt på strømsiden ?Håber nogen kan give et godt råd.På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Om du skal montere en ekstra strømforsyning eller ej, er noget du skal regne dig frem til.Du er nød til at tælle op hvad forbruget er på din installation, og se om det overstiger det strømforsyningen kan levere.Hvis du vælger at benytte en ekstra strømforsyning, skal du bare forbinde 0'erne direkte, der skal ikke noget imellem.Du kan godt placere din strømforsyning decentralt, men husk nu stadig at den forbindelse mellem 0'erne er vigtig ;)Om du skal bruge den egen strømforsyning eller IHC's, kommer igen an på hvor meget belastning der er, hvor meget den belaster, og om der også kører 24VDC som IHC-anlægget.LK IHC har deres egne detektorer og magnetventiler til den slags. Er det dem du benytter?Hvis du benytter IHC's strømforsyning, kan du benytte et backup-modul så den stadig kan detektere gas selvom strømmen går.Det vil kun kunne lade sig gøre at benytte en anden strømforsyning, hvis du så benytter et potentialfrit kontaktsæt enten i gasdetektoren, eller i dit IHC-input modul.Håber du kan bruge svarene :)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg kan helt klart bruge svar. Det er LK's Gasdetektor jeg har købt, men ikke fået tilsluttet endnu :huh: Da jeg har placeret udgang/indgangs moduler i hver sin ende af lejlighed ville det måske være smart med 2 strømforsyninger. Regner med der ellers kan være spændingsfald da ledninger jo er ret tynde egentlig ?På LK's diagram for installation af ekstra strømforsyning - skriver de der skal diode mellem hver af 24 volt, altså på + siden. Ham som har solgt mig anlæg, har solgt mig 15 W strømforsyning, det er jeg ikke helt tilfreds med. Jeg kan jo se, at for jeg kan få batteri backup på skal jeg bruge 72w forsyning. - er det ikke rigtigt ?Jeg har 4 indgangs moduler og 5 udgangs moduler på. Godt nok bruger de ikke meget, men controller bruger jo også noget.

Link til kommentar
Del på andre sites