Rasmus Agdestein Skrevet May 9, 2008 Rapporter Share Skrevet May 9, 2008 Hej. Jeg har brug for at min ihc controller ved om mit tv er tændt. Er der en smart måde man kan gøre det på?Tænker på om man kan købe et slags relæ der kan måle at der er forbrug og derved sende et signal til et input modul??? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Gamst Besvaret May 9, 2008 Rapporter Share Besvaret May 9, 2008 Kan du ikke bruge en el-spareskinne (som du fusker lidt i) http://webshop.nesa.dk/projects/nesa/shop/cmsdoc.nsf/content/nesp73whg4?opendocument Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus Agdestein Besvaret May 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 10, 2008 Det har jeg også overvejet. Ville bare lige høre om der var nogen herinde der kendte til et produkt man kunne bruge sådan lidt mere direkte. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Sand Besvaret May 14, 2008 Rapporter Share Besvaret May 14, 2008 jeg mener der findes en del 1-wire der kan det.www.rfxcom.com fx? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Sand Besvaret May 14, 2008 Rapporter Share Besvaret May 14, 2008 også jeg lige i tanke om powersense funktionen på Pronto extenderen fra philips. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Knud Fredslund Toft Besvaret May 15, 2008 Rapporter Share Besvaret May 15, 2008 Jeg har overvåget min tørretumbler med et strømovervågningsrelæ fra Carlo gavazzi den hedder DIA53S724 den går direkte på en 24V indgang. Fungerer fremragende./Knud Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Barfod Besvaret May 16, 2008 Rapporter Share Besvaret May 16, 2008 Det lader til, at DIA53S724'en kun kan detektere ned til 2A, hvilket svarer til 460 Watt (se http://tinyurl.com/3vtacj). Fint til en tørretumbler, men så meget effekt bør ghostrunners fjernsyn ikke trække. God idé, ellers - jeg har selv splittet en strømspareskinne ad og bygget den ind i en DIN-kasse - men det ville være perfekt, hvis man kunne finde en dims som den fra Carlo Gavazzi, der kunne detektere mindre strømme - gerne helt ned til 0,1 A.Nogen, der har forslag?-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Knud Fredslund Toft Besvaret May 17, 2008 Rapporter Share Besvaret May 17, 2008 Du kører bare ledningen igennem 2 gange så skal der kun den halve strøm til. Eller 3 gange, så er det 1/3. Men husk at der også er en øvre grænse for hvor meget strøm der må gå i ledningen.Ring evt. til Carlo Gavazzi, de bor i Hadsten, og plejer at være behjælpelige, når man ringer./Knud Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus Agdestein Besvaret May 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 18, 2008 Tak for svarene.Jeg tror at jeg vil prøve at modificere en strømspareskinne i første omgang. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret May 21, 2008 Rapporter Share Besvaret May 21, 2008 Elsparefonden har faktisk lavet en strømskinne som kan lige det du er ude efter. Når tv tænder i stik 1 - tænder skinden resten af stik. Så er det jo bare at køre det ene stik på en 220V indgang på IHC'n.. Og strømskinnen koster vist 89,- kr. Jeg så den i telekæden igår men den kan sikkert købes alle steder. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Michael Nordhild Besvaret June 23, 2008 Rapporter Share Besvaret June 23, 2008 Jeg ved ikke helt om dette kan bruges:http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem=7785Jeg bruger det til min A/V receiver, DVD og Active højtalere, Først når receiveren tænder, tænder højtaler og DVD. Det kan i øvrigt monteres på en DIN skinne.MvhMichael Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benny Jensen Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Ellers er der jo også dette relæ: http://www.elsag.dk/overvaagningsrelae/stroem-spaendingsovervaagning/programmerbar-stroem-overvaagnings-relae-230v.htm Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts