Hop til indhold
  • 0

Vedr. 6.3.01.a Røgalarm Med Log

Simon1354922276
 Share

Spørgsmål

Hej igen igen

Jeg har benyttet mig af denne blok, men har et problem.. (synes jeg)

Blokken virker fint, men kan ikke "starte" selv første gang..

Den sætter altså reset af røgsensor til OFF, hvorfor røgdetektorerne ikke får forsyning. Timer for deaktivering bliver stående låst fast og kommer ikke videre.

Jeg kan starte sekvensen, ved at bruge indgang for "reset af røgdindikering", hvorefter timeren for reset kører mod nul og går i normaldrift. (når denne rammer nul)..

Afbrydes forsyningen før timeren når nul, låser funktionen igen og der skal trykkes reset af røgindikering

Laves der i øvrigt ændringer andre stedet i controleren, låses timeren igen ved upload..

Er dette normalt? mener ikke det er helt optimalt... man kunne jo glemme at trykke reset efter en ændring...

:D

Er jeg helt galt på den?

Har lavet en print screen, hvor jeg har fjernet alle andre funktioner end de nødvendige... måske kan nogle se noget galt?

Som man kan se på billedet, står timeren på 15 min og rykker sig ikke (ok nu er det jo også et print screen ;) )

Røgmelder 2.bmp

Røgmelder.bmp

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Nu har jeg lige prøvet at lave en simulering af den fb., og der virker det fint og sætter godt nok den udgang til reset af røgsensor ON.

Har du husket at konfigurere udgangen på røgsensoren?

Jep jeg og den virker også, hvis jeg sætter den til ON... men tager du f.eks dit reset tryk og f.eks slukker controlleren inden den når 0 så glemmer den, at den skal være ON....

Så også, at hvis jeg ændrer noget tilfældigt andet i controleren, kan den glemme den er on og således skal der inten trykkes på reset eller den skal tvinges i ON...

Havde det været en ligegyldig funktion, kunne jeg leve med det, men synes det virker lidt mærkeligt til brandalarm...

Kort sagt skal den bare starte i ON altid i stedet for OFF.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det lyder lidt mystisk.

Når jeg simulerer den fb., er den udgang nemlig ON ved opstart. Er det KUN hvis du har resat røgalarmen, og du slukker/uploader program til controlleren mens timeren på de 15 min. kører, at den udgang starter på OFF?

Jeg kan dog se at den tilsvarende fb. fra IHC Standard har en powerup-timer, som sikrer at den udgang går ON efter 3 sek. Prøv lige om den løser problemet.

Røgalarm.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det lyder lidt mystisk.

Når jeg simulerer den fb., er den udgang nemlig ON ved opstart. Er det KUN hvis du har resat røgalarmen, og du slukker/uploader program til controlleren mens timeren på de 15 min. kører, at den udgang starter på OFF?

Jeg kan dog se at den tilsvarende fb. fra IHC Standard har en powerup-timer, som sikrer at den udgang går ON efter 3 sek. Prøv lige om den løser problemet.

Det startede egentlig ved, at jeg skulle se om melderne virkede efter programmeringen og så havde den sat dem til OFF. Så i første omgang havde den selv sat dem til OFF...

Så satte jeg dem ON og testede om den ved fejl kunne sætte den i OFF, og ja det kan den så godt.. Jeg synes umiddelbart også, jeg har haft den til at gøre det, ved bare at hive strømmen til controlleren, men det er jeg ikke helt sikker på...

Det virker som om den bliver overstyret af tiden, som aldrig når 0 pga. der ikke er noget til at starte den efter upload..

Link til kommentar
Del på andre sites