IHCNetbasis Skrevet February 2, 2013 Rapporter Share Skrevet February 2, 2013 Hej Medlemmer Jeg er ikke el eller netværks kyndig - men har et stort problem med at få trådløst net i mit hus. Jeg har et hus med IHC net basis. Der er 2 enheder med 8 udgange. Jeg har en router fraDansk Kabel TV installeret og herefter 2 switche der fordeler ud til de 2 IHC net basis enheder. Problemet er at dette er installeret i et redskabsrum langt fra huset - og den trådløse router fraDansk kabel TV kan ikke række helt ind til huset. Jeg har brug for at få en trådløs router ind ihuset.Problemet er at få hele netværket til at kunne se hinanden. Dvs. hvis jeg sætter en router op i etudtag i huset laver den et trådløst netværk - men jeg kan ikke se de enheder der er sat i LAN stikkenei væggen. Jeg kan f.eks. ikke få mit Sonos anlæg til at virke da Sonos enheden er sat i LAN ogstyringen sker fra en bærbar/telefon/Tablet. Jeg har prøvet med en meget kraftig trådløs router i redskabsskuret - men den kan kun nå ca. halvdelenaf huset. Er der en måde på hvordan jeg kan sætte en trådløs router op i et LAN udtag og samtidig få den tilat kunne se resten IHC net basis netværket?? Mvh. Ole Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret February 2, 2013 Rapporter Share Besvaret February 2, 2013 Jeg vil gætte på at det skyldes at dit nye ekstra accesspoint har dhcp server enabled, og tildeler de trådløse klienter en ip adresse, som er i et andet sekment end det som Sonos og alle andre LAN klienter har.Du skal ind i konfiguration på dit accesspoint og disable DHCP funktionen.Dermed vil din "Dansk Kabel TV" router/accesspoint tildele ip adresserne. Og alle enheder forbliver i samme segment... michael christiansen og IHCNetbasis 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 IHCNetbasis Besvaret February 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2013 Tak for svaret! Det access point du snakker om - er det det jeg skal sætte inde i huset på en LAN udgang? Dvs. det er det jeg skaldisable DHCP funktionen på? Mvh. Ole Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2013 Rapporter Share Besvaret February 3, 2013 Ja. På den måde kommer det til at virke som DHCP relay, og IP adresse forespørgsler sendes videre til din DKTV router. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 IHCNetbasis Besvaret February 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2013 Tak for svarene. For at summere op:Dansk Kabel TV routeren skal have WIFI slået fra. Min egen router skal have DHCP slået fra og sættes i en LAN udgang i huset. Er det bedre at købe et disideret Access point uden router funktionen? Mvh Ole Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2013 Rapporter Share Besvaret February 3, 2013 1: ikke nødvendigvis. Du kan godt have 2 trådløse net, hvis 1 ikke kan dække arealet. (er der også wifi i DKTV routeren ?). 2: ja der bør kun være 1 DHCP server, og det kan meget passende være den eksisterende DKTV router. Den giver jo i forvejen adresser til kablede enheder. 3: tjaa det kunne da være en mulighed, men hvis du disabler DHCP på din nye wifi router, så fungere den i princippet som AP. Og det burde virke. (vilken type/model er det ?) Et alternativ kunne være at købe en wifi router/AP/enhed der kan fungere som "range extender". Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret February 4, 2013 Rapporter Share Besvaret February 4, 2013 Jeg har et krydsfelt i kælderen hvor mit tdc modem står. Min route (D-Link) har jeg flyttet fra kælderen da signalet ikke var kraftigt nok på 1. salen. Jeg bruger 2 udtag til routeren, WAN-stikket på routeren har jeg tilsluttet, via det ene vægudtag direkte ned til modemet. 1 af LAN-stikkene bag på routeren er ført direkte ned til min 24-ports switch i racket i kælderen, derfra udgår alle de kablede stik i huset. Yderligere har jeg taget en gammel D-link router og fundet noget firmvare på nettet så den fungerer som en trådløs repeater, der fanger signalet fra den anden router og sender ud med sit eget SSID. Alle påp netværket kan se hinanden og printe og tilgå NAS. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
IHCNetbasis
Hej Medlemmer
Jeg er ikke el eller netværks kyndig - men har et stort problem med at få trådløst net i mit hus.
Jeg har et hus med IHC net basis. Der er 2 enheder med 8 udgange. Jeg har en router fra
Dansk Kabel TV installeret og herefter 2 switche der fordeler ud til de 2 IHC net basis enheder.
Problemet er at dette er installeret i et redskabsrum langt fra huset - og den trådløse router fra
Dansk kabel TV kan ikke række helt ind til huset. Jeg har brug for at få en trådløs router ind i
huset.
Problemet er at få hele netværket til at kunne se hinanden. Dvs. hvis jeg sætter en router op i et
udtag i huset laver den et trådløst netværk - men jeg kan ikke se de enheder der er sat i LAN stikkene
i væggen. Jeg kan f.eks. ikke få mit Sonos anlæg til at virke da Sonos enheden er sat i LAN og
styringen sker fra en bærbar/telefon/Tablet.
Jeg har prøvet med en meget kraftig trådløs router i redskabsskuret - men den kan kun nå ca. halvdelen
af huset.
Er der en måde på hvordan jeg kan sætte en trådløs router op i et LAN udtag og samtidig få den til
at kunne se resten IHC net basis netværket??
Mvh. Ole
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts