Simon1354922276 Skrevet January 31, 2013 Rapporter Share Skrevet January 31, 2013 Er der nogen der har en ide til følgende. måske sidder jeg bare og sover.... Jeg har IHC varmestyring, som jeg er ved at programmere...Samme controller kommer til at håndtere 11 gulvvarmekredse. Jeg har en tilskudspumpe, der kan øge flowet, hvis flere kredse kalder på varme.(det er IKKE bygget op som alm. gulvvarme med shuntpumper) Jeg kunne derfor tænke mig en funktion, der lavede f.eks X>5 kredse = pumpe on Selv den logiske løsning er velkommen....... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 31, 2013 Rapporter Share Besvaret January 31, 2013 Okay, her er en simpel løsning som du selv efterlyser brug FB 4.1.01.#2 Lille AND ("Og"-blok) en varmekreds til hver indgang, og pumpen på udgangen. EDIT, der er også FB 4.1.01.#3 med 10 indgange.. Du kan evt modificere blokken så den har flere indgange Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret January 31, 2013 Rapporter Share Besvaret January 31, 2013 Okay, her er en simpel løsning som du selv efterlyser brug FB 4.1.01.#2 Lille AND ("Og"-blok) en varmekreds til hver indgang, og pumpen på udgangen. Du kan evt modificere blokken så den har flere indgange Det er jo 5 af 11 ON, så det dur da ikke.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret January 31, 2013 Rapporter Share Besvaret January 31, 2013 Hej Simon Prøv vedhæftet... 20130131_PumpeStyring_Simon.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Simon1354922276 Besvaret February 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2013 Hej Simon Prøv vedhæftet... 20130131_PumpeStyring_Simon.zip Hej JesperDen er bare super.. Takker mange gange... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret February 2, 2013 Rapporter Share Besvaret February 2, 2013 Super :-)Det var så lidt... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Simon1354922276
Er der nogen der har en ide til følgende. måske sidder jeg bare og sover....
Jeg har IHC varmestyring, som jeg er ved at programmere...
Samme controller kommer til at håndtere 11 gulvvarmekredse.
Jeg har en tilskudspumpe, der kan øge flowet, hvis flere kredse kalder på varme.
(det er IKKE bygget op som alm. gulvvarme med shuntpumper)
Jeg kunne derfor tænke mig en funktion, der lavede f.eks X>5 kredse = pumpe on
Selv den logiske løsning er velkommen.......
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts