MOJ Skrevet January 31, 2013 Rapporter Share Skrevet January 31, 2013 Hej forumHar netop afsluttet gennemgribende renovering af et parcelhus.Har installeret ihc, velux vinduer og vawin varmestyring.Alle har jo hver sin trådløse protokol....IHC har sin, velux bruger io-homecontrol og vawins kan jeg ikke umiddelbart finde ud af hvad hedder.Det ville være ret smart hvis man kunne få disse 3 systemer til at snakke sammen. Der er mulighed for at købe en velux-box, man kan fortråde, og vawin-styreboxen kan snakke modbus, men elegant kan man ikke kalde det....Er der nogen der kender til om der findes gateways så man kan binde det sammen trådløst?MvhMorten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 31, 2013 Rapporter Share Besvaret January 31, 2013 Desværre findes der (mig bekendt) ikke færdige produkter der kan det. Det ville ellers være dejligt. Jeg tror derfor Z-wave har stor potentiale i fremtiden idet der her er mulighed for at man bedre kan få tingene til at spille sammen. Så kan man blot håbe der kommer en IHC-gateway. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Vestergaard Besvaret February 1, 2013 Rapporter Share Besvaret February 1, 2013 jeg har det lidt på samme måde med ny IHC installation, velux og sonos, sørligt sonos enhederne ville det være rart at kunne betjene gennem IHC Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts