Studsgaard Skrevet January 28, 2013 Rapporter Share Skrevet January 28, 2013 Hej Gruppe Vi står overfor at skulle bygge et nyt hus. Jeg har igennem mange år ønsket mig et stort IHC system, men nu da det endelig er tæt på at kunne blive virkelighed er jeg kommet meget i tvivl. Jeg er især bekymret for fremtiden og de fremtidige muligheder for systemet (>10 år). Den teknologiske udvikling stopper nok ikke foreløbigt. Hvilke muligheder har man for at forberede anlægget så det kan fremtidsikres, evt. forberede det til at kunne omlægges til et gammeldags simpelt system. Venlig hilsenBjørn Studsgaard Voss Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret January 29, 2013 Rapporter Share Besvaret January 29, 2013 Hvis du laver en installation, hvor alle tryk er 24V fortrådet. og alle tændledninger er ført ned i tavlen. Så kan du altid skifte til et eventuelt bedre home automation system i fremtiden.Og du kan også downgrade til en "gammeldags" simpel kip installation. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret January 30, 2013 Rapporter Share Besvaret January 30, 2013 Også en af fordelene, hvis man benytter Wireless lysdæmpere at sætte dem i f.eks. en kanal ved tavlen. Så er det nemmere når/hvis der engang kommer noget nyt, at lave om. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thorbjørn skelboe Besvaret January 30, 2013 Rapporter Share Besvaret January 30, 2013 Vil så lige sige det med at montere alle wireless modulerne samme ude ved tavler er ikke altid en super god ide har problemer på et par installation der drille og har snakke med Lk om de og de siger det ved at der kan være problemer når du montere for mange wireless moduler sammen sted så har måde flytte nogle af dem ud i huset forskellig rum for at få det hele til at køre ordenligt.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret January 30, 2013 Rapporter Share Besvaret January 30, 2013 Det sgu ikke ubetinget lykke det wireless. Er glad for fortrådet grej :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
michael christiansen Besvaret February 1, 2013 Rapporter Share Besvaret February 1, 2013 Det sgu ikke ubetinget lykke det wireless. Er glad for fortrådet grej :-)ja det er også klart at fortrække men kunne LK så ik komme ud af busken og give de samme feature til trådet som de wireless har.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
JesperA Besvaret February 2, 2013 Rapporter Share Besvaret February 2, 2013 Jeg ville bruge den "gammeldags" installation og sørge for at fra alle kontakter er der lagt/støbt kanaler/rør ned til IHC styringen. Derved kan du bruge alle kombinationer af 24V IHC kontakter, wireless og gammeldags trådning. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts