michael christiansen Skrevet January 19, 2013 Rapporter Share Skrevet January 19, 2013 Hej Jeg mangler en fb som fungere som et relæ der skifter mellem to udgange alt efter om signalet til den er on eller off.syntes ik rigtig jeg ka finde noget. Hilsen michael Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 19, 2013 Rapporter Share Besvaret January 19, 2013 Prøv om vedhæftede kan bruges.Relæ.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael christiansen Besvaret January 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 19, 2013 Prøv om vedhæftede kan bruges.Hej Torben det er næsten rigtigt der skal bare være en indgang hvor jeg ka trække dimmer status over så relæet skifter mellem de to udgange alt efter om dimmer er tændt eller slukket ved ik om det ka lade sig gøre Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 19, 2013 Rapporter Share Besvaret January 19, 2013 Så prøv denne.Relæ_1.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael christiansen Besvaret January 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 19, 2013 relæ.visSå prøv denne.har vedhæftet mit program og det jeg er ude efter er at udgangen for touch i dimmer fb kan skifte mellem mem. blok og touch i prudukter alt efter dimmer status Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 19, 2013 Rapporter Share Besvaret January 19, 2013 Det kan sikkert sagtens laves, men jeg er bare ikke helt med på hvad det er du vil have lavet. Kan se at du også har indsat nogle tider i din mem. fb.Hvis du vil bruge den der hedder status dimmer i fb. 1.2.02.a. som en betingelse for hvad der skal ske i din mem. fb., skal der indsættes enum "status dimmer" under input som kobles sammen med fb. 1.2.02.a. Nu er der flere "status" end bare lige tændt og slukket, da den også kan være reguleret, mem1, mem2, regulerer op, regulerer ned osv..Du skal nok være lidt mere præcis med hvordan det helt nøjagtigt skal virke, for vi ikke snakker helt forbi hinanden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael christiansen Besvaret January 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 19, 2013 Det kan sikkert sagtens laves, men jeg er bare ikke helt med på hvad det er du vil have lavet. Kan se at du også har indsat nogle tider i din mem. fb.Hvis du vil bruge den der hedder status dimmer i fb. 1.2.02.a. som en betingelse for hvad der skal ske i din mem. fb., skal der indsættes enum "status dimmer" under input som kobles sammen med fb. 1.2.02.a. Nu er der flere "status" end bare lige tændt og slukket, da den også kan være reguleret, mem1, mem2, regulerer op, regulerer ned osv..Du skal nok være lidt mere præcis med hvordan det helt nøjagtigt skal virke, for vi ikke snakker helt forbi hinanden. jeg prøver men jeg er lidt grøn i ihc.Det der er mit problem er at jeg har en blok der sørger for at mit lys tænder på mem 1 mellem 06.00-19.00 og ellers mem 2. mit problem er så at trykket ik kan bruges til at regulere lysstyrke op og ned.. derfor ville jeg ha et relæ imellem så når dimmeren er tændt skal relæet sørge for at trykket bliver sendt til touch på dimmeren og ik til mem blokken.Håber det gir mening.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 19, 2013 Rapporter Share Besvaret January 19, 2013 jeg prøver men jeg er lidt grøn i ihc.Det der er mit problem er at jeg har en blok der sørger for at mit lys tænder på mem 1 mellem 06.00-19.00 og ellers mem 2. mit problem er så at trykket ik kan bruges til at regulere lysstyrke op og ned.. derfor ville jeg ha et relæ imellem så når dimmeren er tændt skal relæet sørge for at trykket bliver sendt til touch på dimmeren og ik til mem blokken.Håber det gir mening..Nu giver det mening tror jeg. Jeg har tilrettet det hele i fb. 1.2.02.a., i stedet for at det skal sættes sammen med, og styres af en separat fb.Ved kort tryk tænder dimmer, hvis den er slukket, på enten mem1 eller mem2 afhængig af tidspunkt på døgnet. Hvis den er tændt, slukker den på kort tryk. Ved langt tryk, regulerer den på touch. Prøv om vedhæftede klarer opgaven.Michael Christiansen.zip michael christiansen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael christiansen Besvaret January 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 20, 2013 Nu giver det mening tror jeg. Jeg har tilrettet det hele i fb. 1.2.02.a., i stedet for at det skal sættes sammen med, og styres af en separat fb.Ved kort tryk tænder dimmer, hvis den er slukket, på enten mem1 eller mem2 afhængig af tidspunkt på døgnet. Hvis den er tændt, slukker den på kort tryk. Ved langt tryk, regulerer den på touch. Prøv om vedhæftede klarer opgaven.Det er bare helt perfekt. Du ska ha tusind tak for hjælpen Torben.Er der et sted hvor man kan læse om hvordan man laver blokke for jeg har prøvet lidt men det går ik så godt og det kunne jo være dejligt hvis man kunne lave sine egene blokke. evt. en demo video.Med venlig hilsenMichael Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
michael christiansen
Hej
Jeg mangler en fb som fungere som et relæ der skifter mellem to udgange alt efter om signalet til den er on eller off.
syntes ik rigtig jeg ka finde noget.
Hilsen michael
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts