Anders Østergaard Skrevet January 14, 2013 Rapporter Share Skrevet January 14, 2013 Mit problem er at jeg gerne vil have trukket en IHC netbasic kabel fra den ene side af mit værelse til den anden (der hvor min bærbar står). Mit værelse er 7 m langt og jeg kan ikke finde nogen IHC netbasic kabel på over5 m Nogen der ved hvad man kan gøre? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret January 16, 2013 Rapporter Share Besvaret January 16, 2013 Du skal bare have et ganske almindeligt CAT 6 kabel. Det kan du købe i den nærmeste Computer City. Jeg er ikke helt klar over om Basic bruger skærmede kabler, men hvis du beder om et STP kabel (ikke UTP) så vil det virke 100% Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret January 16, 2013 Rapporter Share Besvaret January 16, 2013 Du skal bare have et ganske almindeligt CAT 6 kabel. Det kan du købe i den nærmeste Computer City. Jeg er ikke helt klar over om Basic bruger skærmede kabler, men hvis du beder om et STP kabel (ikke UTP) så vil det virke 100% Glemte lige at fortælle hvad det er:UTP=Unshielded Twisted Pair=Ikke skærmet snoet par=de enkelte ledninger er snoet i par, men uden en sølvpapirkappe til at beskytte mod udefra kommende elektrisk støjSTP=Shielded Twisted Pair=Skærmet, i modsætning til ovenstående, dvs. der er en sølvpapirkappe på de enkelte par Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 17, 2013 Rapporter Share Besvaret January 17, 2013 Du skal bare have et ganske almindeligt CAT 6 kabel. Det kan du købe i den nærmeste Computer City. Jeg er ikke helt klar over om Basic bruger skærmede kabler, men hvis du beder om et STP kabel (ikke UTP) så vil det virke 100% Et STP kabel som ikke er korrekt jordforbundet i krydsfeldt enden kan i miljøer med meget elektrisk støj give flere problemer end et UTP kabel. Men i et alm. værelser er det ligegyldigt om man vælger det ene eller andet. Selv et CAT 5 kabel på 10M kan somregl bruges med hastigheder på 1Gbit. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Østergaard Besvaret January 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 28, 2013 Okay tak! Men fandt en løsning da man kan få en adapter hvorpå man kan sætte den ene kabel i den ene ende og det andet kabel i den anden ende. Derved for jeg en 10 meters kabel adapteren fik jeg for 20 kroner over Ebay. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts