Michael Friis Jespersen Skrevet January 14, 2013 Rapporter Share Skrevet January 14, 2013 Hej alle, Efter weekenden er alle vore TV kanaler på nær DR1 og TV2 gået i sort mht. digital modtagelse. Signalet leveres af Stofa, så det er ikke noget parabol-noget eller andet. På det andet TV vi har, der udelukkende kan modtage analoge signaler, flimrer billedet på alle kanaler. Signalet er der med andre ord, men der er forstyrrelser på. Kan det være fordi 4G nettet nu er slået til? Har andre lignende erfaringer?? Er IHC Net resistent overfor 4G indstråling (RJ45 stik versus gode gamle metal-coax stik)? Har prøvet at koble alt andet fra min IHC Net installation, og så KUN have det TV der kan modtage digitalt, koblet på antenne-modulet - det hjælper ikke. Nogen ideer eller input? Jeg er gået kold i hvad jeg ellers kan prøve at eksperimentere med....... ;o( Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 14, 2013 Rapporter Share Besvaret January 14, 2013 Først kan du prøve at koble Stofasignalet direkte til et TV - udenom IHC net. Det vil afklare om problemet er i din installation eller hos Stofa. Hvis du har fint signal på coax'n fra Stofa, ja så skal du til at fejlfinde. IHC net er ikke eller burde ikke være påvirkelig af 4G, selvom det kan genere nogle steder. Det skyldes IHC net er dobbeltskærmet, hvis det er lavet ordentligt. Du kan måske have brugt alm. Kat.5 patchkabler i x-feltet og ja så er der indstrålingsmulighed. Men test nu om dit indgående signal er ok. Inden vi gætter videre. Hvilken IHC net forstærker er det ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 16, 2013 Rapporter Share Besvaret January 16, 2013 Er der lys i dioden på antennemodulet? Har før skiftet et par stykker af de trafoer i IHCNettavlerne som er stået af. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts