Jens Ostenfeld Skrevet January 13, 2013 Rapporter Share Skrevet January 13, 2013 Kan/må man bruge et 3 mA inputmodul til et svagstrømstryk? Det er jo et specielt modul som umiddelbart er beregnet for røgalarmer o.lign. Det er fordi jeg ikke har plads til flere 30 mA inputmoduler og har 3 mA indgange i overskud. Mvh Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 13, 2013 Rapporter Share Besvaret January 13, 2013 Ja det kan man godt.Du kan dog få problemer med lange kabeltræk, men normalt fungere det fint. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Ostenfeld Besvaret January 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 13, 2013 Ok, det drejer sig om ca. 5 m IHC link-10 kabel jeg har til trykket. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 14, 2013 Rapporter Share Besvaret January 14, 2013 Ja det kan man godt.Du kan dog få problemer med lange kabeltræk, men normalt fungere det fint.Mig bekendt anbefaler LK i dag 3mA input modulet til alt hvor der ikke er behov for 30mA modulet, hvilket mig bekendt kun er nødvendigt til de gamle uderdørs PIR. Længden på kablerne afhænger af spændingen, ikke hvor mange mA et input modul kan levere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 15, 2013 Rapporter Share Besvaret January 15, 2013 Du kender godt Ohms lov, Lars1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 15, 2013 Rapporter Share Besvaret January 15, 2013 Du kender godt Ohms lov, Lars1 I=u/r.R bliver større jo længere kablet er. Jo højre spænding, jo længere et kabel kan du have før du ryger under de 3mA som modulet kan levere. De 30mA ryger du under langt tidligere. Så i bund og grund er der større sandsynlighed for at et 3mA modul vil virke med lange kabler end et 30mA modul Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jens Ostenfeld
Kan/må man bruge et 3 mA inputmodul til et svagstrømstryk?
Det er jo et specielt modul som umiddelbart er beregnet for røgalarmer o.lign.
Det er fordi jeg ikke har plads til flere 30 mA inputmoduler og har 3 mA indgange i overskud.
Mvh Jens
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts