Allan Mogensen Skrevet January 3, 2013 Rapporter Share Skrevet January 3, 2013 Hej Er der nogen som kan hjælpe med integration af Houseguard Alarm, jeg har et relæ (UR-7) som styres af alarmen, som sender 0v eller 12v på forskellige udgange, afhængig af alarm anlæggets tilstand (alarm, frakoblet og tilkoblet)Det som jeg ønsker at lave er 2 funktioner: - Når alarmen tilkobles aktiveres indgang for Scenarie "Sluk Alt" (findes allerede)- Når alarmen frakobles aktiveres indgang lys i bryggers (findes allerede) Når alarmen er tilkoblet sender pin3(+) og pin4(-) 12v (Pin1 og Pin4 sender 0v) Når alarmen er frakoblet sender pin1(+) og pin4(-) 12v (pin3 og pin4 sender 0v) Jeg har et IHC Input 24/24 modul, men det kan vist ikke liges bruges umddelbart, jeg er ikke 100meter mester i IHC programmering, men jeg kan da godt finde ud af at programmere et input fra et IHC modul. MvhAllan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 3, 2013 Rapporter Share Besvaret January 3, 2013 Hej Er der nogen som kan hjælpe med integration af Houseguard Alarm, jeg har et relæ (UR-7) som styres af alarmen, som sender 0v eller 12v på forskellige udgange, afhængig af alarm anlæggets tilstand (alarm, frakoblet og tilkoblet)Det som jeg ønsker at lave er 2 funktioner: - Når alarmen tilkobles aktiveres indgang for Scenarie "Sluk Alt" (findes allerede)- Når alarmen frakobles aktiveres indgang lys i bryggers (findes allerede) Når alarmen er tilkoblet sender pin3(+) og pin4(-) 12v (Pin1 og Pin4 sender 0v) Når alarmen er frakoblet sender pin1(+) og pin4(-) 12v (pin3 og pin4 sender 0v) Jeg har et IHC Input 24/24 modul, men det kan vist ikke liges bruges umddelbart, jeg er ikke 100meter mester i IHC programmering, men jeg kan da godt finde ud af at programmere et input fra et IHC modul. MvhAllanDu skal sætte 12V overdragelses relæer mellem dit alarm anlæg og IHC. Herefter er det bare at tilslutte kontakt sættet på relæerne til IHC indgangene, som var det alm. tryk ved din dør, og program din IHC. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Mogensen Besvaret January 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2013 Du skal sætte 12V overdragelses relæer mellem dit alarm anlæg og IHC. Herefter er det bare at tilslutte kontakt sættet på relæerne til IHC indgangene, som var det alm. tryk ved din dør, og program din IHC. Hej Lars Det lyder godt, du har vel ikke et link til et 12v overdragelses relæ (evt. til tavle montering)? - Jeg har googlet lidt og har ikke umiddelbart fundet noget... MvhAllan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 4, 2013 Rapporter Share Besvaret January 4, 2013 http://www.elvvs.dk/p/relae-komplet-rt-2c-o-12vdc-8a-100289/ Relæ til dinskinnemontage 12 VDC Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Mogensen Besvaret January 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2013 Perfekt, tak for svaret Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 4, 2013 Rapporter Share Besvaret January 4, 2013 Nu har jeg ikke selv erfaring med den alarm, men i følge manualen (side 24 og frem), kan du fjerne en jumper på det UR-7 relækort, og derved lave kontaktsættet potentialfrit. På den måde burde du kunne tilkoble det direkte til et ihc inputmodul. http://www.houseguard.dk/HouseGuardDanskManual.pdf'>MANUAL Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Mogensen Besvaret January 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 5, 2013 Det virker perfekt ved at lave kontaktsættet potentialfrit, blot til info/reference så er her opsættet som virker: UR-7:JP2: OffSW2+SW8 =onSW1+SW3+SW4+SW5+SW6+SW7 = offPin 2+3 giver frakobling signalPin 1+2 giver tilkobling signalPin2 er minus (common) Tak for hjælpen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dennis Pedersen Besvaret April 7, 2013 Rapporter Share Besvaret April 7, 2013 Hvilken Funktions blok har du brugt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts