Hop til indhold
  • 0

Julelys På Sidste Vers:-)

McenterFreak
 Share

Spørgsmål

Ja nu synger mit julelys på sidste vers, men det skal lige køre Januar ud.

Hidtil har jeg benyttet FB 2.1.02.a. Uge - døgn - hverdag/week-end UR med indgang for overstyring (Julelys)

Det har så tændt et par timer om morgen og nogen timer om aftenen. Jeg har selv ageret virtuelt skumringsrelæ ved at gå ind og rette på tiderne med jævne mellerum, alt efter hvor meget dagen tiltager.

Nu har jeg fået installeret et fysisk skumringsrelæ, og kunne nu godt tænke mig at det skulle ind over

Er der nogen der kan hjælpe mig med et råd om hvor  jeg skal indsætte skumringsrelæet i FBen, så det fungerer således at jeg en gang for alle sætter et tænd og et sluk tidspunkt, men det skal først tænde når skumringsrelæet er on og slukke hvis skumringsrelæet går off

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

2.1.02.a. er "kun" ment som et ur, og så skal du kombinere den med en anden fb. Det kan eksempelvis være 1.4.07.

Ellers kan du prøve om du evt. kan bruge vedhæftede fb., som både har tænd/sluk tid, tænd/sluk dato og skumringsrelæ.

Hej igen

Har nu prøvet din FB, men jeg savner ugedagsstyringen, idet jeg ikke vil vækkes af julelyset i weekenden:-)

Har så indsat FB 1.4.07, men er ikke så skrap til det, så kunne du, eller andre give mit et hint om hvad der skal trækkes over på hvad. Har gennemskuet at Skumring skal til  Indgang for skumringsrelæ, men er i tvivl om resten

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 5.1.2013 at 18:17 , McenterFreak skrev:

Kan ikke rigtig få det til at virke. Lyset tænder ikke, selvom skumring går on. Prøvede manuelt i Serviceview at tænde lyset, men fik en fejl hvor den sagde noget med cirkulær reference

Har vedhæftet en nedbarberet projektfil, hvis nogen ville kikke på hvad jeg har gjort forkert

Det er udgang for ur i 2.1.02.a, som du skal forbinde til indgangen for ur i fb. 1.4.07

Hvis du kan nøjes med en tid for hverdage, og en anden tid for weekends så du kan få din skønhedssøvn, har jeg rettet lidt i den anden fb., hvis du vil prøve den i stedet. :D (jeg har ikke lige testet den af, men tror det fungerer).

Har ligeledes tilføjet indgang for sluk alt, hvis det ønskes at julelyset slukkes når man går i seng.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det er udgang for ur i 2.1.02.a, som du skal forbinde til indgangen for ur i fb. 1.4.07

Hvis du kan nøjes med en tid for hverdage, og en anden tid for weekends så du kan få din skønhedssøvn, har jeg rettet lidt i den anden fb., hvis du vil prøve den i stedet. :D (jeg har ikke lige testet den af, men tror det fungerer).

Har ligeledes tilføjet indgang for sluk alt, hvis det ønskes at julelyset slukkes når man går i seng.

Tak for det Torben

Den skal prøves i morgen.

Har rettet som du beskrev til 2.1.02.a og 1.4.07, så får vi se i morgen tidlig, om jeg kan få min skønhedssøvn (den er tiltrængt:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej med jer,

Jeg har stort set fået Julebelysnings FBen til at virke. Dog har jeg det væsentlige problem at den ikke tænder når astrouret tænder min øvrige ude-belysning om eftermiddagen.

Tænd og sluk via ur, og sluk via astrouret om morgenen virker fint. Er der nogen der kan gennemskue hvad jeg mangler?

Mvh,

Kasper

Kasper 021216.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
17 minutter siden, Sambese skrev:

Hej med jer,

Jeg har stort set fået Julebelysnings FBen til at virke. Dog har jeg det væsentlige problem at den ikke tænder når astrouret tænder min øvrige ude-belysning om eftermiddagen.

Tænd og sluk via ur, og sluk via astrouret om morgenen virker fint. Er der nogen der kan gennemskue hvad jeg mangler?

Mvh,

Kasper

Slet det link du har lavet til indgangen sluk (se vedhæftede). Den er beregnet til at slukke udgangen med en puls - eksempelvis med et tryk eller via sluk alt. Som du har lavet det der, vil dit astro ur holde indgangen ON, og altså prøve både at holde lyset tændt via skumring, og slukket via den indgang.

Slet dette link.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
6 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Slet det link du har lavet til indgangen sluk (se vedhæftede). Den er beregnet til at slukke udgangen med en puls - eksempelvis med et tryk eller via sluk alt. Som du har lavet det der, vil dit astro ur holde indgangen ON, og altså prøve både at holde lyset tændt via skumring, og slukket via den indgang.

Slet dette link.jpg

Fantastisk! Det prøver jeg. Tak for meget hurtigt svar.

Mvh 

Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites