Hop til indhold
  • 0

Problemer Med 6.3.04.#2C Røg Alarm Fb

Clemen
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har følgende problem med omtalte FB.

Hvis jeg tilføjer den, sammen med Zoner (4.1.01) Zonerne er ikke forbundet til noget indgangene på zonerne er sat til initielværdi ON.

ALT OK.

Hvis jeg genstarter controlleren manuelt, eller den genstarter af sig selv, så går røgalarmen igang.

Kigger jeg i service view efter følgende er alt OK og alle udgange er ON (de er jo heller ikke forbundet til noget)

Skal FBén reagere sådan? eller kan jeg på nogen måde lave en power up hændelse der frakobler røgalarm FBen og laver en forsinket tilkobling?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej.

Jeg har følgende problem med omtalte FB.

Hvis jeg tilføjer den, sammen med Zoner (4.1.01) Zonerne er ikke forbundet til noget indgangene på zonerne er sat til initielværdi ON.

ALT OK.

Hvis jeg genstarter controlleren manuelt, eller den genstarter af sig selv, så går røgalarmen igang.

Kigger jeg i service view efter følgende er alt OK og alle udgange er ON (de er jo heller ikke forbundet til noget)

Skal FBén reagere sådan? eller kan jeg på nogen måde lave en power up hændelse der frakobler røgalarm FBen og laver en forsinket tilkobling?

Der kan godt være lidt bøvl med indgange som ikke er tilsluttet noget under genstart af en controler. I steddet for at sætte initiel værdi til ON, så lave en FB med en udgang, som du trækker over på zone indgangene. Eneste program i FB'en skal være en powerup hændelse, som sætter udgangen ON. Derved simuler du røgmelderne så tæt som det nu kan lade sig gøre.

Du kan evt. lave en udgang pr. zone. Så kan du også lege med alarmer på de enkelte zoner.

Link til kommentar
Del på andre sites