Thor Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 HejHar for et stykke tid siden købt et hus med IHC anlæg. Har nu fået lidt mod på at ændre lidt på diverse indstillinger, primært fordi sammenkobling af stik/kontakter irriterer mig (men kunne sikkert finde flere funktioner at lege med). Problemet er at jeg ikke rigtig ved hvor jeg skal starte:( , kan forstå at jeg skal hente et program og købe et kabel for at kunne få adgang til anlægget/ændre på indstillingerne. Men hvilket program? Har kigget på LK hjemmeside uden held, og er det samme program ligegyldigt hvor gammelt ens anlæg er?MvhT Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret August 14, 2007 Rapporter Share Besvaret August 14, 2007 for at hente programmet skal du \"være medlem\" ved LK. programmet skal passe til din styring og ja du skal bruge et kabel.men den tidligere ejer skulle jo give dig cd´en, det er jo en del af installationen og huset. du har jo betalt for det.ellers skal du købe kablet, logge ind på LK og downloade det. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thor Besvaret August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 15, 2007 Tak for svaret.Gør ud fra at man bare kan oprette sig som bruger på LK og så hente det.Hvordan ved man om det passer til ens anlæg?T Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret August 15, 2007 Rapporter Share Besvaret August 15, 2007 i fronten på controlleren, sidder en port.hvis det er en 9-pin seriel port, og der står visuel på den, er det sikkert 1.32 versionen, hvis der står term, så er det ikke nemt.hvis der er et usb stik, er det version 2.01.men jeg ville stadig rykke den tidligere ejer for noget dokumentation, og program. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thor Besvaret August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 22, 2007 Så vidt jeg husker er det en 9 pin port der sidder i. Har noget dokumentation fra installatøren der monterede anlægget. Men der står, så vidt jeg husker, ikke noget om hvilken version det er. Må lige nærlæse igen.TIndlægget redigeret: Thor, den: 2007/08/22 09:56Indlægget redigeret: Thor, den: 2007/08/22 09:57 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret August 22, 2007 Rapporter Share Besvaret August 22, 2007 i din tavle, hvor IHC sidder. der er en controller, på den står der noget..men hvad Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thor Besvaret August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2007 Så fik jeg checket tavlen!under 9 pin porten står der: RS232T Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret August 26, 2007 Rapporter Share Besvaret August 26, 2007 Thor skrevet:Så fik jeg checket tavlen!under 9 pin porten står der: RS232Tokay, det er port typen til controlleren.der står ikke term eller visual nogen steder?se dette billede. der står visual. hvad står der på din[img size=150]http://www.tooms.dk/articles_tutorials/ihc_serialportserver/MoxaAndIHC.jpg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thor Besvaret October 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2007 Hej igenGiver lige denne et \"bumb\"Umiddelbart ligner den det billede du har vedhæftet, der står bare ikke \"visual\" på min. På skydeknappen i nederste venstre hjørne står der S +1h i den ene side og W 1h i den anden side men ellers er min identisk med den på billedet.T Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 12, 2007 Rapporter Share Besvaret October 12, 2007 Umiddelbart lyder det som den gamle DOS-baserede IHC-controller...Står der I/O Interface på den, eller noget i den retning?En dag hvor jeg har tid, tager jeg lige et billede af alle 3 slags IHC controllere, så kan alle få lov at se hvordan man kan se forskel ;)Hvis det nu er den DOS-baserede, så skal du ha' fat i det her program.Det er meget besværligt, og du skal ha' fat i en gammel computer med windows 95 eller 98 for at kunne bruge det./Jakob Bruun Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret October 13, 2007 Rapporter Share Besvaret October 13, 2007 jeg er ret sikker på at jakob har ret.du har vist term ihc...overvej at få en anden controller Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thor Besvaret October 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 13, 2007 Så fik jeg uploadet et billede af min controller:http://peecee.dk/?id=72763Kan i identificere den?T Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 13, 2007 Rapporter Share Besvaret October 13, 2007 Jeps, det er den gamle TermIHCBestemt ikke sjov at lege med, de sidste 3 jeg er stødt på rundt omkring, har jeg fået lov at skifte fordi det næsten var hurtigere end at ændre de småting der skulle ændres ;)/Jakob Bruun Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thor Besvaret October 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 13, 2007 Ok det var da kedeligt.Kan formentlig få fat i en pc med Windows ME installeret, kan den bruges. Ville være lidt træt af at skulle købe en ny controller til 3-4000TIndlægget redigeret: Thor, den: 2007/10/13 17:36 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
DennisS Besvaret October 13, 2007 Rapporter Share Besvaret October 13, 2007 \"Beg, steal or borrow\" jeg siger dog; spar sammen og køb dig en Visual Controller (Ønsk dig en Wireless med Viewer).Du vil ikke fortryde investeringen...Med mindre du elsker \"DOS\".ThermIHC er besværlig og man kan meget mere med Visual.... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Johansen Besvaret October 13, 2007 Rapporter Share Besvaret October 13, 2007 Jeg er godt nok ikke kommet så langt med siden endnu men jeg er ved at lave en information side omkring hvad IHC moduler som findeshttp://www.tooms.dk/articles_tutorials/ihc_hardandsoftware/Og jeg tror det er denne controller som du harhttp://www.tooms.dk/articles_tutorials/ihc_hardandsoftware/controller/120B1200/default.asp Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret October 14, 2007 Rapporter Share Besvaret October 14, 2007 Thor skrevet:Ok det var da kedeligt.Kan formentlig få fat i en pc med Windows ME installeret, kan den bruges. Ville være lidt træt af at skulle købe en ny controller til 3-4000T<br /><br />Indlægget redigeret: Thor, den: 2007/10/13 17:36der er mange funktioner som du ville få glæde af..desuden ville du ikke sidde og flå dig i håret, fordi den er besværlig.term´en, er temmelig strid at programmere til de funtktioner du får med en ny controller.men hvis du gerne vil bruge den, så installere windåse 98, den er stabil med therm´en, også ellers kaste dig ud i det.skriv endelig hvis der er problemer Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 16, 2007 Rapporter Share Besvaret October 16, 2007 Vi er vel nogle stykker der har rodet med TermIHC så vi kan nok godt hjælpe dig, men det er ikke sådan så jeg bare lige kan sige hvad du skal skrive, for at få det hele til at virke :)Til din orientering, så skal du ha' en rigtig god dokumentation hvis du skal få noget ud af det der ligger i controlelren i forvejen ;)/Jakob Bruun Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thor Besvaret October 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 17, 2007 Det eneste jeg i første omgang ville ændre var funktionen på en 4-5 kontakter (evt. ændre tlf. nr. der bliver ringet til fra alermen), det burde vel være til at overskue eller??Ved dog ikke det store om programmering eller DOS.Mht. dokumentation har jeg en seddel fra den installatør der monterede det, med input/output?T Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret October 20, 2007 Rapporter Share Besvaret October 20, 2007 Hej ThorME er fejlramt sammen med DOS IHC, bedst er 95 i DOS modeDog skal du virkelig have styr på hvad du laver inde i denne gamle controller og hvis du ikke har en backup, kan det have kedelige eftervirkninger, så er du advaret;) Jeg har fastpris på en konvertering til V2 efter det gamle DOS program, hvis det var noget for dig.Med DOS er det godt at være på forkant, da det er ikke findes nogen erstatning til dit IHC produkt, så det er helt forfra, når den går i skoven, for det gør den helt sikkert(snart).Men du kan smide en mail, så kan jeg give dig en god pris på konverteringen og Controlleren, ja den kan du få billigt på www.billigihc.dk, vælg den lille model, da den store er spild af penge, når man tænker på, hvad vi kommer ud med til jul;) Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulentwww.IHC123.DK Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sune Bielefeldt Besvaret October 25, 2007 Rapporter Share Besvaret October 25, 2007 Hej AllanHvad er det du tænker på, når du snakker om nye ting til jul ? :woohoo: Sune Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts