Kenth Jensen Skrevet December 20, 2012 Rapporter Share Skrevet December 20, 2012 Hey Jeg har planer om at placere min IHC controller på mit loft i en undertavle. I visse tilfælde vil det være meget rart at kunne tage min laptop med op på loftet og programmere controlleren, men i andre tilfælde vil det være bedre at kunne sidde nede i huset og programmere controlleren, hvis man eksempelvis samtidig skal se om diverse lamper tænder og slukker som forventet. I den forbindelse har jeg fået den idé at jeg kunne købe en trådløs usb hub, eksempelvis denne her http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-hub/traadloes-usb-hub-%284-port%29-4,8-ghz---10-meter.asp og placere denne modtager oppe på loftet, hvorefter jeg kan programmere min controller fra et hvilket som helst sted i huset, sågar ude i haven. Lyder dette som en fornuftig idé, eller er der andre mere smarte løsninger, min controller er uden viewer På forhånd tak for input Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 kan du ikke bare tilslutte den via et LAN kabel? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret December 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Jeg var ikke helt sikker på om man kunne programmere den via LAN, jeg troede egentlig kun LAN connectoren var til brug hvis man havde viewer i controlleren. Nu er jeg ikke ekspert i sådan noget netværks halløj, men hvis jeg har en trådløs router derhjemme som også har 4 kablede LAN stik, kan jeg så forbinde en af disse stik til controlleren og dermed tilgå controlleren via mit trådløse LAN? Det løser dog stadig ikke helt mit behov, da min trådløse router og controlleren ikke er placeret i samme rum i huset. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten L. Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Ja det kan du, dog skal du lige på controlleren via USB og foder den med de nødvendige netværks informationer, IP adresse o.s.v. Hvis du ikke vil lave forbindelsen med et kabel fra din router kan det også gøres trådløst, det kræver en bridges eller et Access point med Bridges mulighed. En anden mulighed er powerline udstyr, f.eks. http://home.cisco.com/en-eu/products/powerline/PLWK400 dog skal de være på samme fase. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Nu er jeg ikke ekspert i sådan noget netværks halløj, men hvis jeg har en trådløs router derhjemme som også har 4 kablede LAN stik, kan jeg så forbinde en af disse stik til controlleren og dermed tilgå controlleren via mit trådløse LAN?Ja Du kunne også bare koble sådan en fætter her på controlleren: Asus WL-330NDen er ikke større end et kreditkort og koster mindre end USB hub´n. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Ja Du kunne også bare koble sådan en fætter her på controlleren: Asus WL-330NDen er ikke større end et kreditkort og koster mindre end USB hub´n.Hvis man ikke er expert i netværks halløj, vil jeg nok ikke forsøge at koble 2 trådløse router sammen, eller jongler med 2 trådløse netværk. I steddet vil jeg købe mig et patch kabel som er langt nok, og så trække det sammen med alle de andre kabler der alligevel skal trækkes til IHC tavlen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret December 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Ja Du kunne også bare koble sådan en fætter her på controlleren: Asus WL-330NDen er ikke større end et kreditkort og koster mindre end USB hub´n. Lyder umiddelbart som en forholdsvis simpelt og billig løsning, og jeg kender da heldigvis en hel del netværks-eksperter, så mon ikke det kan lykkedes at få det op at køre. Første skridt kunne jo være midlertidigt at placere controlleren direkte ved min eksisterende router og få den konfigureret så jeg kan tilgå den via min eksisterende wifi forbindelse. Tak for input Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Jeg ville nok foretrække et RJ45 kabel ind i controlleren, direkte fra routeren (eller switch hvis du har en sådan). Så er, næsten, alle problemer udelukket, og du skal kun på loftet med den bærbare, og et USB kabel i yderste nødstilfælde. Men hvis du synes at et ekstra (strømforbrugende, og potentielt problematisk) element skal ind, så prøv det! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 21, 2012 Rapporter Share Besvaret December 21, 2012 Helt sikkert at kabling er at foretrække, specielt hvis man afligevel skal til at fræse/rille/trække kabler ifb. renovering/ombygning.Men ellers er denne "dims" ikke særlig krævende. Hverken strømmæssig hvor den bruger under 10w og kan få det via USB. Og man skal ikke til at rode med 2 trådløse netværk, idet den blot skal sættes op som klient på det eksisterende, ligsom en bærbar PC. Nå ja den kan så også virke i andre modes (som router/accespoint/repeater), men det er ikke aktuelt her. Men ja i bund og grund er det et "unødigt" element som kan undgåes, hvis man vil. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret December 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2012 Helt sikkert at kabling er at foretrække, specielt hvis man afligevel skal til at fræse/rille/trække kabler ifb. renovering/ombygning.Men ellers er denne "dims" ikke særlig krævende. Hverken strømmæssig hvor den bruger under 10w og kan få det via USB. Og man skal ikke til at rode med 2 trådløse netværk, idet den blot skal sættes op som klient på det eksisterende, ligsom en bærbar PC. Nå ja den kan så også virke i andre modes (som router/accespoint/repeater), men det er ikke aktuelt her. Men ja i bund og grund er det et "unødigt" element som kan undgåes, hvis man vil. Yep, dimsen ser meget simpel ud, så lige en youtube video angående den, og det så ud til at være lige til højrebenet Umiddelbart ser det ud til at det mest komplicerede er at sætte selve controlleren op Har lige bestilt dimsen, så må vi se hvordan det går Endnu engang tak for input Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret December 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2012 Så er dimsen kommet hjem og installeret sammen med IHC controlleren. Det tog faktisk kun en halv times tid at få alting sat op og virke sammen, Super lækkert at jeg ikke behøves at være fysisk forbundet til controlleren mere. Endnu engang tak for hjælpen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts