Hop til indhold
  • 0

Manglende Raspons Fra Trådet Dimmer

Szafranski
 Share

Spørgsmål

Hvordan kan det være man ikke kan få respons på ens trådet dimmere.

Jeg kan godt forstå det med at den ikke kan vise hvilket lys niveau. den er tændt på.

Men det irriterer mig, at jeg på min tlf ikke kan se om lyset er tændt.

Det der undre mig er, at på mine dimmere i tavlen, kan jeg se når den er tændt, vha den blå lysdiode. Hvordan kan det så være jeg ikke kan få samme "oplysning" på min telefon?

Vh Kristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det er desværre kun de wireless dimmere, der kan kommunikere tilbage til controlleren med status. Med fortrådede dimmere, har man derfor kun den fb. man bruger, til at fortælle hvilken "status" den er i.
Nu ved jeg ikke hvilken fb. du bruger til at styre dine UNI dimmere, men hvis du f.eks. bruger fb. 1.2.02.a., har den en udgang der hedder Dimmer tændt. Hvis det bare er fordi du ønsker at se status på om den er tændt eller slukket i app'en, kan du f.eks. indsætte et lampested i dit program, og forbinde det med udgangen. Du behøver ikke at konfigurere dette lampested til en fysisk udgang.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det er desværre kun de wireless dimmere, der kan kommunikere tilbage til controlleren med status. Med fortrådede dimmere, har man derfor kun den fb. man bruger, til at fortælle hvilken "status" den er i.

Nu ved jeg ikke hvilken fb. du bruger til at styre dine UNI dimmere, men hvis du f.eks. bruger fb. 1.2.02.a., har den en udgang der hedder Dimmer tændt. Hvis det bare er fordi du ønsker at se status på om den er tændt eller slukket i app'en, kan du f.eks. indsætte et lampested i dit program, og forbinde det med udgangen. Du behøver ikke at konfigurere dette lampested til en fysisk udgang.

Det er en ustabil løsning.

Og når man ikke kan være sikker på at den viser rigtig - så kan man lige så godt lade være...

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvordan kan det være man ikke kan få respons på ens trådet dimmere.

Jeg kan godt forstå det med at den ikke kan vise hvilket lys niveau. den er tændt på.

Men det irriterer mig, at jeg på min tlf ikke kan se om lyset er tændt.

Det der undre mig er, at på mine dimmere i tavlen, kan jeg se når den er tændt, vha den blå lysdiode. Hvordan kan det så være jeg ikke kan få samme "oplysning" på min telefon?

Vh Kristoffer

Den blå diode kan jo ikke lyse ind i programmet...

Men du kan sætte en fotodiode på. og forbinde denne til en input...

Eller som andre også foreslår - skift til wireless...

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det er en ustabil løsning.

Og når man ikke kan være sikker på at den viser rigtig - så kan man lige så godt lade være...

Lige nøjagtigt som fb. 1.2.02.a. er bygget op, er den udgang for status dimmer faktisk nærmest 100% stabil, da muligheden for at lave en så kort regulering i det "timerinterval" hvor fejlen kunne opstå, er fjernet i funktionsblokken.

Link til kommentar
Del på andre sites