Jesper Geerthsen Olsen Skrevet December 17, 2012 Rapporter Share Skrevet December 17, 2012 hej ude fra kan jeg ikke komme på min ihc remote? men fra wlan kan jeg godt. lige mget om jeg ændre ip til 80,81, 88, 8080 el 8090 kommer jeg ikke på ude fra men lige meget hvad jeg ændrer den til kommer jeg på fra wlan? hva gør jeg forkert? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 fejl var web port skulle stå på 80 nulstilling af router finde dns på router og indtaste det i ihc... nu virker det:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Under dns står der bare 192.168.1.1 Under beggeSkal der det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Ja. Men du skal bruge din yderside adresse i appen og ikek din 192.168.x.x adresse, ligeledes skal du nattet den port du nu bruger ind på controllerens inderside fra din router. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Ja men det vil ik virke? Hvad skal dns være? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 DNS for controlleren er lige meget, det bruger den kun hvis den skal lave navneopslag. Så det har ingen betydning. Men brug den DNS server du bruger på din pc, eller brug en public dns som Google DNS 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Hvis det ikke virker så tror jeg du skal controllere din port nat, hvilken router/forbindelse af du? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 linksys wrt54gl og yousee. det virkede indtil jeg fik overvågning, der kørte på port 80... men skulle være væk fra port 80 nu... men jeg burde jo kunne ændre porten... men det ser ud til ikke at virke:-(( Jesper Geerthsen Olsen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret December 19, 2012 Rapporter Share Besvaret December 19, 2012 Udefra skal du bruge den IP adresse som din udbyder har givet dig. Den kan være dynamisk, dvs. den kan skifte uden du ved det, så skal du bruge en dynip service. Hvis den er fast (det koster eksta hos nogen udbydere) så kan du bare bruge den som den er. Du kan finde adressen ved at taste http://minip.dk/I din Router skal der så være en portforwarding der fortæller hvilken dims inden for dine fire vægge der skal modtage "kaldet". Det kan være at din dims har 192.168.1.84 port 81. Så skal din portforwarding sørge for at en browser udefra med http://dinip:81 peger på 192.168.1.84 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2012 ja, det har jeg gjort.... må router ikke åbner port? el. den port bliver brugt af netværket? har prøvet at skifte den, lige meget hvad jeg gør så virker det ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2012 nogen der kan hjælpe? har fået nyt modem nu fra yousee... cg3000.... nu virker mail delen ikke:-( hvad skal DNS være? http://192.168.1.103 er min interne ip adresse på controller Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gert Kjerslev Besvaret December 28, 2012 Rapporter Share Besvaret December 28, 2012 Jeg bruger altid googles dns 8.8.8.8 og 8.8.4.4 den er hurtigere og virker altid Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 Det virkede tim mail delen men kan stadig ikke logge på udefra. Har fået ny router fra yousee cg300 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gert Kjerslev Besvaret December 29, 2012 Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 Det virkede tim mail delen men kan stadig ikke logge på udefra. Har fået ny router fra yousee cg300Det er virker sikkert ikke fordi at din "Port Forwarding" ikke er sat op i den nye router. Du skal logge ind i routeren og finde Port forwarding og indtaste ip på din IHC controller og den port du brugere fx. 443. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 443 og 80 er forwardet. 8080 er også forsøgt men intet virker. Har også prøvet dmz Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gert Kjerslev Besvaret December 29, 2012 Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 Jeg går ud fra at du har sat flueben ved "IHC Serviceview" under lokal net og internet? Hvad står din web port og secure port til? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret December 29, 2012 Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 Jeg går ud fra at du har sat flueben ved "IHC Serviceview" under lokal net og internet? Skærmbillede 2012-12-29 kl. 11.26.19.png Hvad står din web port og secure port til? Skærmbillede 2012-12-29 kl. 11.26.33.pngJeg vil ønske at LK snart tog sig sammen og fik ændret deres netværks del. Når LK skriver internet, mener de alle andre IP ranges end det IP range som controleren sidder på. For 20 år siden var det ok at skrive sådan, men idag er standarden at du du bruger hide NAT i router/FW'en og derved optræder alt trafik, som kom det fra det samme IP range som controleren sidder på. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret December 29, 2012 Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 hej ude fra kan jeg ikke komme på min ihc remote? men fra wlan kan jeg godt. lige mget om jeg ændre ip til 80,81, 88, 8080 el 8090 kommer jeg ikke på ude fra men lige meget hvad jeg ændrer den til kommer jeg på fra wlan? hva gør jeg forkert?Hvilken fejl får du? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Kan bare ik logge på wlan:-(. Har prøvet med 80,8080,8090 intet virker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael christiansen Besvaret December 30, 2012 Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Kan bare ik logge på wlan:-(. Har prøvet med 80,8080,8090 intet virkerprøv lige at tage et skærm billede på din iphone så vi ka se hvordan du har sat den op. hvis du ik ved hvordan du gør så er det bare home og låse knappen samtidigt så ligger det i dit fotoalbum Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Vedhæfter billede, sjovt så virker det ikke med den adresse:-(. Kun lokal ip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Det virker fint når jeg til anden ihc i byen. Tror det er fordi mit overvågning er på port 80, kan ik ændre det:-( Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael christiansen Besvaret December 30, 2012 Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Det virker fint når jeg til anden ihc i byen. Tror det er fordi mit overvågning er på port 80, kan ik ændre det:-(er timeout fejl du får Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Hvad gør jeg ved det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gert Kjerslev Besvaret December 30, 2012 Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Det virker fint når jeg til anden ihc i byen. Tror det er fordi mit overvågning er på port 80, kan ik ændre det:-(Jeg bruger også port 80 til noget andet end IHC, så derfor har jeg sat port 10443 i stedet, i min router har jeg så lavet portforwarding fra port 10443 til min IHC controller og i min iPhoneRemote skriver jeg bare adresse:10443 det virker her. Jeg har godt nok lavet en DNS record for min WAN IP med det skulle også virke bare med en ip adressen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Geerthsen Olsen Besvaret December 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 Dvs port 80 er 00443? Hvad så med dns? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gert Kjerslev Besvaret December 30, 2012 Rapporter Share Besvaret December 30, 2012 IHCRemote bruger port 80 som standard (eller 443 er ikke sikker ) men hvis du skriver 2.111.92.122:10443 og har oprettet en portforward for port 10443 til din IHC controller så vil det virke. Du skriver at du bruger 80 til noget overvågning, så den skal du jo bare lade være..... glem DNS ind til du har fået det til at virke med IP adresse først. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jesper Geerthsen Olsen
hej ude fra kan jeg ikke komme på min ihc remote?
men fra wlan kan jeg godt.
lige mget om jeg ændre ip til 80,81, 88, 8080 el 8090 kommer jeg ikke på ude fra men lige meget hvad jeg ændrer den til kommer jeg på fra wlan?
hva gør jeg forkert?
Link til kommentar
Del på andre sites
40 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts