Thomas H. Kristensen Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 HejKan man trinløst styre el-motoren i f.eks. emhætten eller en ventilator, med en lysdæmper? Og er det lovligt?Vh. Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 25, 2008 Rapporter Share Besvaret April 25, 2008 motordift er ikke det samme som lys, men l&s control har en regulering, men hvem man som privat kan få den ved, aner jeg ikke Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Det var for at koble den sammen med IHC'en Er der nogle bud i den retning eller er det overkill?Har nogen evt. kendskab til ventilatormotorer som kan styres vha. spændingen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 30, 2008 Eller kender noget et forum hvor jeg kan få et svar? :laugh: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 30, 2008 Rapporter Share Besvaret April 30, 2008 rolig mulle.problemet er drift ikke er den samme, en motor reguleres på spændningen, men styringen skal kunne klare det. ellers prøv med en lysdæmper, men det er ikke sikkert den holder i længden.desuden må du ikke ændre på konstruktion på emhætten, så der skal en stikkontakt op, men en regulering i den anden ende.men L&S control er den eneste jeg kender, til 230V motor.alle motorer kan styres, man skal bare have det rigtige til det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 30, 2008 Tak, jeg er i gang med at forberede kabler og tryk til et køkken som skal installeres næste år - derfor utålmodigheden :)Men tak for din tålmodighed :blush: Jeg er blot blevet forvirret over al den info jeg selv har opsnappet - AC eller DC motor?, frekvensomformer?, antal viklinger i motor?, nogen siger støvsugermotor...? Hmm jeg ville bare gerne have facts og selvafprøvede erfaringer fra andre. Du skriver L&S control. Ved du om det funger sammen med IHC? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts