Momme Skrevet December 3, 2012 Rapporter Share Skrevet December 3, 2012 Er der nogle af jer elektronik gør det selv nørder der har kikke på selv at lave output til ihc? :whistle: Jeg går og overvejer selv at lave et 1-10V output og overvejet at spare 1-2 24V output ved at have min enhed virke som modulerne. Men hvorfor opfinde den dybe talarken igen hvis der er en der har kode liggene. :woohoo: Jeg syndes den måde Lk laver 1-10V på er lidt besværlig. Jeg ville lave et modul der har en programmerings mode hvor man gemmer et spænding og en rampe tid.Når først data er gemt. Så vil jeg bare bruge 1"pin" per setup til at kalde hver setup. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Vestergaard Besvaret January 16, 2013 Rapporter Share Besvaret January 16, 2013 HejMan kunne måske lave noget på en arduino, mener der er serial data der kører til output modulerne. /Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Vestergaard Besvaret February 12, 2013 Rapporter Share Besvaret February 12, 2013 det skulle være en RS485 der bruget til at snakke med I/O Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BuHelt Besvaret August 18, 2013 Rapporter Share Besvaret August 18, 2013 Hej, Det kan godt lade sig gøre. en IHC "data udgang" sender enten 8 eller 16bit i logi level, alt efter om det er en lige eller ulige udgang. hvis du bruger en Arduino kan du bruge "pulseIn" funktionen til at aflæse længden af pulsen. signalet starter med ca. 4,5ms høj hvorefter den går lav i ca. 312µs, her efter fortsætter signalet men enten at have ens afstand (312µs høj/lav) ved en slukket udgang, eller 125/499 høj/lav ved en tændt udgang, så er det bare at gange op men enten 8 eller 16 alt efter hvor mange bit du bruger på udgangen. håber det kan bruges. // Christian Ebsen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret November 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 22, 2013 Ja det kan jeg godt bruge. Beklare ad jeg ikke har svare før men jeg har haft travlt men andre ting. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sebastian Bernard Hørup Besvaret February 1, 2014 Rapporter Share Besvaret February 1, 2014 Hej. Jeg er igang med at re-designe og programmere diverse af IHC control midlerne da de er store og har dårlige funktioner.. Hvis i selv kunne bestemme, hvordan skulle de så virke/se ud. ? Hvilke funktioner kunne i tænke jer. ? Alle inputs er velkommen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret February 1, 2014 Rapporter Share Besvaret February 1, 2014 Hvordan vil du få dem "lovligt" ind i en tavle?. Jeg går ud fra at du med IHC Control midlerne mener IHC Control enheder, som input/output modulerJeg tror ikke forsikringsselskaberne vil gå ind og dække, ved en eventuel brand, hvis der sidder "hjemmestrik" i tavlen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sebastian Bernard Hørup Besvaret February 3, 2014 Rapporter Share Besvaret February 3, 2014 undskyld stavefejlen * burde stå modulerne. Nej det har du selvfølgelig ret i, Jeg har selvfølgelig planer om CE godkendelse og rigtig test så den bliver lovlig at montere i en tavle. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret February 3, 2014 Rapporter Share Besvaret February 3, 2014 Lyder spændende Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret February 15, 2014 Rapporter Share Besvaret February 15, 2014 Hvis dine moduler bliver billigere end dem fra LK, har du en chance :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret February 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 24, 2014 Lidt efter hvad man laver så er det ikke det store problem at overholde kravene til en CE mærkning, men ja laver du nået du ikke har forstand på så kan du godt komme ud i problemer. Jeg er selv elektronik teknikker og arbejder med emc test (det er en del af det der skal til en ce mærkning). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts