Hop til indhold

Må Input holdes

Gæst Karsten Faust Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Er ved at installere en Garageport styring, hvor der er flere status udgange.Status for når port oppeStatus for når nedde Problemet er at det ikke er en puls, men at udgangen holdes konstant. Spørgsmål? - Hvilken betydning vil det have at en indgang på et inputmodul holdes fast? Mvh Karsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Er ved at installere en Garageport styring' date=' hvor der er flere status udgange.Status for når port oppeStatus for når nedde Problemet er at det ikke er en puls, men at udgangen holdes konstant. Spørgsmål? - Hvilken betydning vil det have at en indgang på et inputmodul holdes fast? Mvh Karsten[/quote']Input modulerne må gerne holdes. Det sker der ikke noget ved. Hvis du har IHC alarm og en sabotage kreds eller røgalarmer, bliver indgange faktisk holdt heletiden i normal tilstand.Du skal dog lige checke at det er potential frie udgange der er på din garageport styring. Hvis det ikke er det, skal du have et overdragelses relæ i mellem.
Link til kommentar
Del på andre sites

Ellers kan du bare indsætte en one shot FB, jeg her selv brugt 1.1.02.E til min portstyring. Jeg bruger det ifb. med at portstyringen har en lampeudgang så man kan tilslutte garagelys og det så tændes når porten åbner eller via en ekstra knap på fjernbetjeningen. Så sender jeg kun en puls til ihc'en som så tænder noget at mit loftlys, og det slukker så på ihc'ens tid og ikke portstyringens.Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

Ellers kan du bare indsætte en one shot FB' date=' jeg her selv brugt 1.1.02.E til min portstyring.[/quote']En One Shot FB ændre da ikke på den tid en indgang er sluttet? Sprøgsmålet gik på om der skete noget ved at en indgang forblev sluttet ligeså længe garage porten var lukket eller åben. Et meget relevant spørgsmål, da nogle systemer ikke kan klare dette. F.eks. vil spolen i en trappe automat brænde af hvis man holder trykket inde i mere end 10 min.Andre inteligente huskontrol systemer har indgange, som ikke kan tåle at være sluttet i længere tid. IHC er heldigvis ikke et af dem.
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej nej input'et er stadig aktivt, forkert formuleret.Jeg tænkte bare videre mht. programmeringen, der kan man ændre signalet til en puls på denne måde, hvis man ikke ønsker et stående signal. Andre havde jo svaret fyldestgørende på hans egentlige spørgsmål. :whistle: Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok