Hop til indhold
  • 0

opdatering af lysindikering

Kim Christiansen1354922271
 Share

Spørgsmål

Jeg kan se i serviceview at der nogle gange går 10-15 sekunder før "lys indikering" går on efter jeg har tændt en wireless dimmer. Er det normalt?Jeg bruger indikeringen i en fb, men det er ikke optimalt hvis programmet ikke gør som tiltænkt det første stykke tid efter dimmeren er tændt... Andre der har bøvlet med det samme?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Jeg kan se i serviceview at der nogle gange går 10-15 sekunder før "lys indikering" går on efter jeg har tændt en wireless dimmer. Er det normalt?Jeg bruger indikeringen i en fb' date=' men det er ikke optimalt hvis programmet ikke gør som tiltænkt det første stykke tid efter dimmeren er tændt... Andre der har bøvlet med det samme?[/quote']Jeg har ikke brugt on signalet.Men jeg bruger off signalet. Og har observeret, at der går ca 5 sek. fra jeg slukker, til lys indikering går off.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeps. Jeg har samme problem. Jeg har leget lidt med det, og det ser ud til at lys dæmperen lige skal have lidt tid til at juster sig ind før den sender beskeden om den aktuelle lys styrke, og dermed også om den er tændt eller slukket.Jeg bruger lys indikeringen til at tænde en diode i dt tryk jeg bruger til at styre lys dæmperen med. Det skyldes at jeg mere end 1 gang har fået dæmpet lyset så meget at jeg først om aften opdagede at lyset ikke var slukket.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg emulerer touch betjening i en fb, hvor jeg ville bruge "Lys indikering" til at vide om jeg skal tænde eller slukke ved kort tryk. Men opdateringstidne betyder at jeg ikke kan slukke igen før status er opdateret. Det er lidt irriterende hvis man tænder ved en fejl og gerne vil slukke med det samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

På mit tryk tænder og slukker jeg lyset med et kort tryk og juster op og ned med et langt tryk. De jeg også bruger lys indikering til at afgøre om lampen er tændt eller slukket, har jeg samme problem med forsinkelsen som du har. Jeg har dog vendet mig til forsinkelsen, så jeg registrere den knap nok. Jeg mener dog at den normalt kun er 2-3 sek. forsinket.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Jeg emulerer touch betjening i en fb' date=' hvor jeg ville bruge "Lys indikering" til at vide om jeg skal tænde eller slukke ved kort tryk. Men opdateringstidne betyder at jeg ikke kan slukke igen før status er opdateret. Det er lidt irriterende hvis man tænder ved en fejl og gerne vil slukke med det samme.[/quote']I LK's 1.2.03.d sættes Lysindikering ON fra programmet når der trykkes på tasterne. Kig i programmet under f.eks. "Reguler op slippes - kalder sidste niveau - Kommandoer ved betingelser sande".Kan du ikke bruge det i din blok?
Link til kommentar
Del på andre sites