Jens Hansen Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Hej,Jeg har jo denne tidlige version af IHC controller og tilhørende DOS baserede software. Nu har jeg ny PC med windows home edition 64 bits ... nu fik jeg ikke lige en serielport indbygget i PC, men har så indkøbt en USB til seriel adapter. Så er jeg kørende! NEJ - programmet kan ikke afvikles under vista 64!!Nu var det lige så godt ... er der nogen her som har en work around på dette problem?VenligstJens Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 19, 2008 Rapporter Share Besvaret April 19, 2008 uhh, X64 har ofte problemer med meget gamle programmer.men SP1 til vista ligger derude.men jeg tror ikke de hjælper dig.termIHC virker nu engang bedst på win98 eller 95.work around bliver nok en gammel maskine kun til formålet, man kan vel få en gammel bærbar for ca 500.-. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Hansen Besvaret April 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 19, 2008 Tak Thomas,Men damm! Jeg vil altså umådeligt gerne have om der mon er en som kan en work around (installering af et stykke software eller lignende) på dette problem!?VenligstJens Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 19, 2008 Rapporter Share Besvaret April 19, 2008 der er vist en anden tråd omkring en "virtuel pc", måske kan den bruges..kender ikke rigtigt programmet, desværre.det er da et forsøg værd. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 21, 2008 Rapporter Share Besvaret April 21, 2008 Hvorfor ikke krybe til nu og få skiftet til en Visual Controller. Jeg har set adskillige i den blå avis til ingen penge (dem der skifter til Wireless skal jo af med den gamle Controller). Det kræver selvfølgelig stadig at du kan få hul igennem via RS232 porten, ellers er det vel den nye fagre (og gode) verden med USB og LAN Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Hansen Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 21, 2008 hmm McenterFreak (hehe sikke et navn) :-) Jo, det kunne da godt være, at jeg skulle tage og skifte.Lad mig lige høre en ting i den forbindelse. Det rent softwaremæssige forventer jeg at klare selv ved programmering ... Og ihc-user.dk er jo friske med gode råd og vejledning, hvis jeg skulle løbe ud i problemer.Men den fysiske tilslutning på tavlen ... er alle de nuværende tilslutninger bare lige at "kopiere" over på den nye. Altså der hvor x ledning sidder i controller skal x ledning sidde i den nye?VenligstJens Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret April 21, 2008 Rapporter Share Besvaret April 21, 2008 Ja, det har man heldigvis ikke ændret på... Men hvis du har et modul med ur i (lige nu kan jeg ik huske hvad de hedder), så kan du bare fjerne det, for det hele ligger i Visual Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts